کد خبر: ۱۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 26 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رویدادهای مهم خبری گیلان از بیست و هشتم آذر تا چهارم دی ماه، آغاز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم، سفر رئیس سازمان حج و زیارت کشور به استان، اظهار استاندارگیلان مبنی بر آغاز ریل گذاری راه آهن رشت قزوین طی یک ماه آینده، بازدید فرمانده مرزبانی ناجا از مرزهای آستارا و بسته شدن پرونده نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان و شورای اسلامی بوده است.

* آغاز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان
نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان، از ساعت هشت صبح شنبه بیست و هشتم آذرماه در حوزه های انتخابیه استان آغاز شد.
کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه صورت گرفت.

* ضرورت تحقق اهداف و برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در دانشگاه ها
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور ، پدافند غیرعامل را در کشور نیازمند توسعه علمی دانست و گفت: اهداف و برنامه های این سازمان باید در دانشگاه ها محقق شود. سردار سید داوود رسولی مفهوم سازی در بحث پدافند غیرعامل را ضروری خواند و افزود: این موضوع، یک علم بین رشته ای است و همه رشته ها همچون پزشکی، کشاورزی، هنر، علوم انسانی ، اقتصاد، محیط زیست و ... را شامل می شود.

* مفهوم کارآفرینی در دانشگاه ها نیازمند تحول است
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی گفت: مفهوم کارآفرینی در دانشگاه ها نیازمند تحول است. سالار آملی در دومین نشست مجمع عمومی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت افزود: توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه امروز نیاز به نوآوری، هزینه کمتر و جهانی سازی بیشتر داریم، اظهار کرد: همه ما بایستی به این موارد توجه جدی داشته باشیم.

* گام های جدی دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقوق خانواده های جان باختگان منا
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دستگاه دیپلماسی کشور به صورت جدی، در جهت استیفای حقوق خانواده های جان باختگان فاجعه منا گام بر می دارد. سعید اوحدی فاجعه منا را حادثه ای بسیار تلخ و دردناک توصیف کرد و افزود: مردم ما بسیار نجیب و با متانت، متعهد و پایبند به ارزش های نظام اسلامی هستند و از امروز، مسئولیت پیگیری مظلومیت شهدای منا و حقوق خانواده های جان باختگان این حادثه نیز بر دوش ما قرار دارد.

* برقراری پرواز عتبات عالیات از رشت
در پی پیشنهاد استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت، پرواز عتبات عالیات از رشت برقرار می شود. سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به اینکه گیلان اولین استان در پرداخت کمک دولت به خانواده های حادثه دیده منا بود، گفت: راهکارهایی که مدیران استان گیلان با درایت کامل در قبال خانواده های حادثه دیده فاجعه منا اتخاذ کردند، باعث الگو گرفتن استان های دیگر شد.


* آغاز ریل گذاری راه آهن رشت قزوین طی یک ماه آینده
استاندار گیلان با بیان اینکه ریل 10 کیلومتر از مسیر رشت - قزوین وارد استان شده، گفت: به طور قطع ریل گذاری این مسیر، کمتر از یک ماه آینده آغاز می شود. محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن رشت - قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، با اشاره به سفر رئیس جمهوری در اواخر فرودین ماه امسال افزود: پس از این سفر، به دلیل اهمیت این پروژه، رئیس جمهوری بر تسریع پروژه تاکید داشتند که این امر از درخواست های استان و وزارت راه و شهرسازی نیز بوده است.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری تاکید داشتند طوری برنامه ریزی شود تا پایان سال 95 ، راه آهن رشت - قزوین به بهره برداری برسد.

* تخریب سازه های غیرمجاز در حریم تالاب انزلی
رئیس اداره محیط زیست انزلی از تخریب سازه های غیرمجاز در حریم تالاب انزلی و رودخانه های منتهی به آن خبرداد. اکبر میغی اظهار کرد: طی یک اقدام برنامه ریزی شده در کمیته حقوق بیت المال شهرستان انزلی، هشت سازه غیر مجاز در بستر رودخانه پاشاروگا منتهی به تالاب ، تخریب شد.
وی این اقدام را در راستای حفظ اراضی ملی و جلوگیری از ادامه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها و حریم تالاب دانست و افزود: این سازه ها به صورت کلبه و مکانهایی برای توقف قایقها و شناورها بود که در صورت عدم پیگیری و با تغییر کاربری از سوی تصرف کنندگان، به مکانهایی دائمی تبدیل می شد.

* وضعیت مطلوب مرزهای ایران اسلامی
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک بهترین وضعیت را از لحاظ امنیت در تمامی مرزهای کشور نسبت به سال های گذشته شاهد هستیم و این مهم، در سایه تلاش های مرزبانان حاصل شده است.
سردار قاسم رضایی در جریان بازدید از مرز آستارا در جمع خبرنگاران افزود: در مرزهای شرق کشور با توجه به وضعیت مواد مخدر و تولید آن در افغانستان خوشبختانه اشرافیت مرزبانی در منطقه خراسانات و شمال سیستان و بلوچستان بالا رفته است.

* نام نویسی 353 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان گیلان
با سپری شدن آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 353 داوطلب از استان گیلان نام نویسی کردند. از آغاز زمان نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بیست و هشتم آذرماه آغاز و جمعه شب به پایان رسید؛ 353 داوطلب در 11 حوزه انتخابیه اصلی استان و نیز ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار