کرمان
رییس جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به تامین میوه شب عید، گفت: طی سال‎های گذشته وجود خشکسالی‎های مکرر موجب بروز خسارت‎های جبران‎ناپذیری به کشاورزان شده است و افت قیمت برخی از محصولات، این فشار را بر دوش آنان بیشتر کرده است.
کد خبر: ۱۴۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 20 December 2015
یعقوب موسوی عصر دیروز (28 آذر) در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: در سال 1393 برای نخستین بار در مجموع، حدود 4 هزار تن مرکبات توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خریداری و به سایر استان‎ها ارسال شده است.
                                     
وی با اشاره به اینکه حمایت جدی دولت از خرید پرتقال موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان شده است، اظهار داشت: امیدواریم که دولت همچنان با عدم موافقت خود با واردات هرگونه مرکبات از خارج کشور و ایجاد تسهیلات مناسب برای خرید میوه شب عید سال آتی، زمینه رونق هرچه بیشتر مرکبات را فراهم آورد و بخشی از محصول مازاد را نیز به خارج از کشور صادر کند.
 
رییس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر عدم واردات میوه و به منظور حمایت از باغداران، تثبیت قیمت‎ها، تعادل بازار و تأمین میوه شب عید، کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید تشکیل شد.
 
وی بیان داشت: این کارگروه با حضور نمایندگانی از استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیریت تعاون روستایی و شهرداری در سطح سازمان تشکیل شد.
 
یعقوب موسوی تصریح کرد: در این کارگروه مقرر شد، میزان 250 تن مرکبات و 250 تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید در منطقه جنوب کرمان با عاملیت اتحادیه تعاون روستایی خریداری و ذخیره‎سازی شود.
 
وی افزود: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز آمادگی لازم برای تأمین میوه مرکبات سایر استان‎های کشور در حد مقدور از محصولات تولیدی این منطقه فراهم است.
 
یعقوب موسوی بیان داشت: با ابراز تأسف طی سال‎های گذشته وجود خشکسالی‎های مکرر موجب بروز خسارت‎های جبران‎ناپذیری به کشاورزان شده است و افت قیمت برخی از محصولات این فشار را بر دوش این قشر زحمتکش جامعه بیشتر کرده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: با این اقدام علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای میوه شب عید هموطنان، پرتقال باکیفیت والنسیای این منطقه به عنوان یک برند به کشور معرفی شد.
 
وی گفت: این عامل سبب بهبود قیمت محصول و در نتیجه رونق و امید در جامعه کشاورزی برای توجه بیشتر به پرورش و نگهداری مرکبات موجود شده است.
 
یعقوب موسوی خاطرنشان کرد: اقدام مفید دیگر سازمان، تقاضای شناسنامه‎دار کردن محصول و معرفی برند پرتقال جیرفت و عنبرآباد به سراسر کشور است تا از مزایای اقتصادی آن استفاده لازم به عمل آید.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تاکید کرد: در مرکبات این منطقه هیچ‎گونه سمپاشی صورت نگرفته و محصول آن آرگانیک بوده است و در بسیاری موارد به دلیل مصرف بهینه کودهای شیمیایی در رده سالم قرار می‎گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار