غلامرضا پناه،معاون امور اقتصادی سازمان کوثر و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران چند سالی هست در سیاست استان شخص شناخته شده ای به حساب می آید در مصاحبه با خبرنگار سایت استان از مسائلی سخن گفت که خواندنش خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 16 December 2015
غلامرضا پناه،معاون امور اقتصادی سازمان کوثر و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران چند سالی هست در سیاست استان شخص شناخته شده ای به حساب می آید در مصاحبه با خبرنگار سایت استان از مسائلی سخن گفت که خواندنش خالی از لطف نیست.
عده ای از اصلاح طلبان آقای بهرامی را به عنوان یک اصلاح طلب قبول نمی شناسند به عنوان یک اصلاح طلب نظر شما در این خصوص چیست؟
آیا اقای سید باقر موسوی جهان آباد از روز اول هم اصلاح طلب بوده؟آیا بنده هم از روز اول اصلاح طلب بوده ام؟آقای موسوی جهان آباد با جمعی از دوستان قبلا عضو حزب جمهوری اسلامی بوده است.

اعتقاد شخصی من این است که در منطق سیاسی اصل بر برائت و اقرار افراد است,وقتی شخصی اقرار بر اصلاح طلبی دارد درک نمی کنم که چه اصراری وجود دارد که این فرد اصلاح طلب نیست.

نه در مشی سیاسی و نه اخلاقی قابل قبول نیست، وقتی رسما یک شخص اقرار کند که اصلاح طلب بوده نه فقط اقای بهرامی هر کسی، بگوییم آن شخص اصلاح طلب نیست. انسان هادر گذر زمان و متناسب با شرایط اجتماعی و فهمشان به کمال می رسند.

آیا ناطق نوری امروز ناطق نوری دیروز است؟ طبیعتا تغییراتی وجود دارد.آقای ناطق نوری را الان نه به عنوان یک اصلاح طلب بلکه به عنوان یک نیروی اصولگرای میانه رو و منطقی می شناسند که به بقای جمهوری اسلامی کمک میکند می شناسند.

ما با تندروی مخالفیم , هرگروهی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب بر مدار افراط قرار گیرد درکی نسبت به جامعه ندارد.

ما در زمان دانش آموزی وشروع جریان اقای موسوی یکی از اعتراضاتی که داشتیم این بود که یک گروه ده الی پانزده نفری شکل گرفته بود و حاضر نبودند نفر شانزدهمی به انها اضافه شود وبقیه هم باشند. انها برای همه جامعه تصمیم گیری می کردند.ما به خاطر شکستن این جریان در دوران جوانی پای اقای موسوی جمع شدیم.

هر کسی پیشینه ای دارد و اقای بهرامی معتقد است در قالب اصلاح طلبی رای داده است و ایشان پذیرفنته اند که در جرگه اصلاح طلبی باشند ما با کسانی مخالفیم که دیگران را نفی میکنند و میگویند ولا غیر.

همفکران ما به اقای زارع که سبقه اصول گرایی دارد، در فرایند رقابت زارع و هدایت خواه بسیاری از اصلاح طلبان به ایشان رای دادند.

در آن دوران یک جمع چهارنفره ای بودیم که از اقای موسوی خواستیم وارد انتخابات شود, که به تدریج کسان دیگری هم اضافه شدند.

هرکسی که می گوید اصلاح طلبم، جریان اصلاحات هم باید آن را با آغوش باز بپذیرد و در عین حال باید آن را به گفت وگو دعوت کند و اگر شرایط مورد قبول اصلاح طلبی را بپذیرد می تواند در جرگه اصلاحات جای بگیرد.

ما نمی توانیم بگوییم آقای بهرامی که خودش می گوید اصلاح طلب است اصلاح طلب نیست اما می توانیم در فرایند بعدی تصمیم گیری یک فرد قوی تر را انتخاب کنیم

من اقای بهرامی که می گوید اصلاح طلب است را ترجیح می دهم به کسی که میگوید اصلاح طلب نیستم. ولی می توانند کسی که شاخصه های قوی تری از اقای بهرامی در اصلاح طلبی دارد را انتخاب کنند

یکی از دوستانی که بنده مقالات شان را مطالعه میکنم اقای کمالی پناه است که انتظار دارم وقتی دست به قلم می شود با آگاهی قلم به دست گیرد

در روز معارفه دکتر نظری ته سالن نشستیم و یک صندلی خالی در کنار ما وجود داشت که وقتی اقای بهرامی وارد سالن شد آمد کنار ما نشست؛ اولا ایشان گفته اند که همزمان باهم وارد شده اند که این نشان از حمایت است

اولا,من اقای بهرامی که می گوید اصلاح طلب است را ترجیح می دهم به کسی که میگوید اصلاح طلب نیستم

دوما اگر کسی قوی تر از بهرامی وجود داشته باشد من او را به اقای بهرامی ترجیح می دهم

کما اینکه اگر اقای موسوی وارد عرصه انتخابات شود و اقای بهرامی هم به حضورش ادامه دهد قطعا از اقای موسوی حمایت خواهم کرد اگر اقای بهرامی حضور داشته باشند و اقای موسوی هم نباشند,شورای اصلاح طلبان استان کسی غیر از اقای بهرامی را انتخاب کند قطعا از انتخاب شورای اصلاح طلبان حمایت خواهم کرد نه نظر شخصی و قلبی خود.

در آن جلسه که این دیدار تصادفی اتفاق افتاد نگارنده مطلب می توانست تماسی بگیرد و صحت قضیه را جویا شوداین بد اخلاقی ها در رسانه کار قشنگی نیستو انتظار می رود هم رسانه و هم صاحبان قلم دقت عمل بیشتر نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار