بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 13 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.





آقای وزیر؛ مرگ این همه انسان در کشور فاجعه نیست؟!


پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی به بررسی شیوع بیماری آنفوانزا در کشور پرداخته است

هاشم بالدی با رَدِ گفتهای رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: با توجه به هشدار وزارت بهداشت، انتظار می رفت که دانشگاه علوم پزشکی اهواز "شرایط هشدار اعلام می کرد"، تا اقدامات پیشگیرانه انجام و بتوان موارد ابتلا به بیماری را به حداقل رساند، اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.

پس از اتفاقات اخیر استان خوزستان در حوزه اطلاع رسانی این مهم، وزیر بهداشت که در نشست خبری حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان شرکت کرده بود گفت: به جز فوت ۳۳ نفر در استان کرمان، در مابقی استان‌ها آمار فوت‌ شدگان به‌ صورت موردی بوده که براساس آخرین گزارش‌ها، در آبادان یک نفر، لرستان ۲ نفر، کرج یک نفر و سیستان و بلوچستان ۵ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزا H1N1 در استان کرمان وضعیت سفید و عادی حاکم است، اظهار داشت: هیچ نکته نگران‌کننده‌ای در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا وجود ندارد.

در مورد ویروس انفلوانزا چند نفر دیگر باید به کام مرگ فرستاده شوند تا این وزارتخانه اعتبار خاصی برای جلوگیری از گسترش آن پیش بینی نماید؟


سفیدی که میگوی خوزستان را به خاک سیاه نشاند

خبرگزاری ایرنا در استان خوزستان در گزارشی وضعیت شیوع بیماری سفیدک در میان آبزیان استان را تشریح کرده است.

'سفیدک' پس از 13 سال دوباره به جان میگوی خوزستان افتاده است. سال 81 بود که برای نخستین بار در کشور بیماری 'لکه سفید' یا 'سفیدک' در چوئبده (تنها سایت پرورش میگوی خوزستان) پیدا شد و تقریبا تمام محصول پرورش دهندگان را نابود کرد. تاثیر لکه سفید به قدری بود که صنعت میگوی خوزستان هنوز نتوانسته قامت خود را راست کند.

امسال دوباره این بیماری شایع شد و خسارت سنگینی به برخی از مزارع وارد کرد. جنجال ها از آنجا شروع شد که ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور پس از پایان برداشت محصول امسال، سازمان دامپزشکی را مقصر اصلی نابودی 50 درصد تولید میگوی کشور و خسارت 60 میلیون دلاری دانست. اتهامی که البته سازمان دامپزشکی بلافاصله آن را رد کرد و مدعی شد که تقصیر متوجه پرورش دهندگان است.



مسابقات جهانی کشتی فرنگی از آمادگی خرمشهر تا تهدید فدراسیون

خبرگزاری مهر در استان خوزستان آخرین تصمیم گیری ها درباره برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در خرمشهر را بررسی کرده است

 مسئولان خرمشهر، منطقه آزاد اروند و برخی مدیران استانی تلاش های خود را برای فراهم کردن شرایط برگزاری این رقابت ها که سال قبل از آن در آبادان با شکوه و نظم و کیفیت بالایی برگزار شده بود، آغاز کردند ولی همزمان صدور پالس های منفی نیز از تهران آغاز شد و ظاهرا برخی ها علاقه نداشتند که این رقابت ها در پایتخت مقاومت ایران برگزار شود و هر بار با بهانه ای واهی قصد گرفتن میزبانی از خرمشهر را داشتند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان از آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات در خرمشهر تاکید کرد و افزود: این مسابقات به طور قطع در خرمشهر برگزار می شود و با همت مسئولان و ورزشکاران این مسابقات امسال بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به موارد مطرح شده درباره جابه جایی محل میزبانی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان اظهار کرد: تاکنون صحبتی رسمی در این زمینه و برگزاری مسابقات در محلی به جز خرمشهر از سوی فدراسیون انجام نشده است.

سید مرتضی نعمت زاده ادامه داد: البته این گرایش در بخشی از مسئولان فدراسیون وجود دارد و ظاهرا حامی مالی دیگری برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی کرده است.


   
خوزستان در وضعیت هشدار است/چرا دانشگاه علوم پزشکی کوتاهی کرد؟!

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی به بازتاب اظهارات مسئولان استانی درباره شیوع بیماری آنفلوانزا در خوزستان پرداخته است

شیوع بیماری آنفلوانزا در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان باعث شد افراد زیادی به این بیماری واگیردار مبتلا شوند و شاهد مرگ تعدادی از هموطنان مان در این استان ها شویم.

در همین خصوص دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان به خبرنگار ما گفت: ویروس آنفلوانزا بیماری تازه ای نیست و هرساله شیوع پیدا می کند، "لذا جای نگرانی نیست".

باتوجه به اظهارات رئیس مرکز بهداشت استان و اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر حاد نبودن شیوع آنفولوانزا در استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به هشدار وزارت بهداشت، انتظار می رفت که دانشگاه علوم پزشکی اهواز "شرایط هشدار اعلام می کرد"، تا اقدامات پیشگیرانه انجام و بتوان موارد ابتلا به بیماری را به حداقل رساند، اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.

حال با گذشت حداقل یک هفته از شیوع این بیماری کشنده در کشور و اعلام وضعیت هشدار توسط وزارت بهداشت و مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، باید منتظر ماند و دید جواب دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص چه می تواند باشد؟ ضمن اینکه مردم خوزستان به عدم اعلام وضعیت بحران در شرایط حادتر از این توسط مسئولین عادت کرده اند.


جدال میراث‌ و تاریخ با کمبود اعتبار/سقف ناامن بر سر بازار دزفول

خبرگزاری مهر در استان خوزستان در گزارشی به بررسی وضعیت یکی از قدیمی ترین بازارهای کشور پرداخته است

اینجا دزفول است که با حضور در شهر هنوز هم گزینه اول و آخر مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است تا با ورود به آن، علاوه بر لذت بردن از شگفتی‌های تاریخی و معماری این بازار، به‌صورت یکجا با صنایع‌دستی، سوغات و هنرهای اصیل شهرستان دزفول آشنا شوند.

در تمام بازار وجود تعداد زیاد مغازه به هم چسبیده خودنمایی می‌کند. آن‌چنان تنوع اجناس زیاد است که محال است کسی دست‌خالی از آن خارج شود. سروصداهای بی‌وقفه از سوی مغازه‌داران و دست‌فروشان برای معرفی اجناسشان باعث شده تا لحظه‌ای این بازار تاریخی از تکاپو دور نماند. در این‌ بین اما صداهای مربوط به راسته‌هایی همچون آهنگران همانند شنیدن صدای آوازی دل‌نشین، گوش هر رهگذری را نوازش می‌دهد. صداهایی که حکایت از هنرهایی اصیل و فرهنگی غنی برای شهر آجری ایران یعنی دزفول دارد.

اینجا دزفول است که با حضور در شهر هنوز هم گزینه اول و آخر مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است تا با ورود به آن، علاوه بر لذت بردن از شگفتی‌های تاریخی و معماری این بازار، به‌صورت یکجا با صنایع‌دستی، سوغات و هنرهای اصیل شهرستان دزفول آشنا شوند.

بازار تاریخی دزفول یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجاری، اقتصادی و تاریخی کشور است که باگذشت ۱۰ قرن هنوز هم حیات اقتصادی در آن جاری است. بازاری که با حضور در بافت تاریخی شهر مجموعه بی‌نظیری را برای هر گردشگر و علاقه‌مندی به وجود می‌آورد سال‌هاست که به نحو شایسته به آن رسیدگی نشده است.

در سال‌های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر تغییر کاربری برخی مغازه‌های موجود در بازار و تخریب و خطر نابودی برخی آثار ارزشمند تاریخی در آن به گوش رسید. خبرهایی که قطعاً زنگ خطر بزرگی برای میراث استان و حتی کشور بود اما گویا صدای این زنگ خطر به گوش متولیان امر نرسیده زیرا همین که می‌بینند بازار پا برجا است گویا برایشان کافی است. غافل از اینکه بازار تاریخی دزفول که حکم اصالت شهر را دارد سال‌هاست که آن رونق گذشته را ندارد و بی‌فروغ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.


 16 آذر روز دانشجو و شکست نفوذ آمریکایی در ایران

پایگاه خبری، تحلیلی هور یادداشتی با عنوان 16 آذر روز دانشجو و شکست نفوذ آمریکایی در ایران را به قلم محمد کیانپور برجویی منتشر کرده است

در ماههای بعد از این کودتای شوم اعتراضات گسترده ای صورت گرفت، از جمله در 16 آذر همان سال دانشجویان پرشور دانشگاه تهران که متوجه نقش پررنگ متحدان شاه و به ویژه آمریکا دراین کودتا شده بودند به از سرگیری روابط با بریتانیا اعتراض کرده و در این حرکت خود جوش سه تن از دانشجویان کشته شدند.

به یاد این سه تن که به خاطر مبارزه با استبداد رژیم سرکوبگر شاه و فضای بسته آن روزگار جان خود را از دست دادند روز 16 آذر را روز دانشجو نام نهادند.

آنچه اهمیت دارد توجه این قشر به تحولات کشور و روابط بین الملل است، چرا که نخبگان جامعه همان جوانان تحصیل کرده و دانشجویان می باشند که هرجا بابت حفظ منافع ملی و استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور احساس خطرکنند همچون امواج خروشان موانع پیش رو را برمی دارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار