طی چند روز گذشته تا کنون وزیران کشور، اطلاعات و بهداشت و درمان و 15 مدیر ارشد کشوری برای بررسی زیرساخت های دو مرز شلمچه و چذابه و تسهیل تردد زائران از این دو مرز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 28 November 2015
وزیران و مدیران ارشد کشوری در جریان حرکت زائران به سمت دو مرز شلمچه و چذابه در خوزستان ضمن بازدید از این دو مرز با زائران و موکب های خدمات رسانی به زائران گفت و گوهایی داشتند.

چهارشنبه 20 آبان
حامد عبدالله الحسینی فرمانده هنگ مرزی عراق گفت:برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی آمادگی کامل داریم.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:زیرساخت های تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه فراهم شده است.

پنجشنبه 21 آبان
علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: تبادل نظر برای رفع کمبودها و رسیدگی به بحث بهداشت و درمان زائران در کنار وزارت بهداشت یکی از وظایف اصلی ما در ایام اربعین حسینی در نقاط صفر مرزی است.

شنبه 23 آبان
ماجد مهدی النصراوی استاندار بصره با تاکید بر رعایت قوانین به منظور آسان شدن روند تردد زائران عتبات عالیات، گفت:از ورود زائران ایرانی بدون پاسپورت و روادید به عراق جلوگیری می شود.

چهارشنبه 27 آبان
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران ، چذابه و شلمچه آمادگی کامل دارد.

پنجشنبه 28 آبان
محمد سالم الغبان وزیر کشور جمهوری عراق گفت:روند صدور روادید به زائران اربعین در ایران شتاب بیشتری می گیرد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:بر اساس هماهنگی صورت گرفته با عربستان، وضعیت نهایی دیگر مفقودان ایرانی فاجعه منا تا هفته آینده مشخص می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان همکاری ایران و عراق برای بهبود کیفیت خدمات به زائران اربعین، گفت:مذاکرات لازم در این خصوص انجام شده و همکاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: به منظور آسان شدن روند تردد زائران اربعین حسینی، 96 گیت کنترل گذرنامه در مهران و 96گیت کنترل گذرنامه در مرزهای شلمچه و چذابه پیش بینی شد.

یکشنبه یکم آذر
سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آغاز فعالیت قرارگاه ظفر ناجا در مرزهای شلمچه ،چذابه در خوزستان و مهران در استان ایلام خبر داد و گفت: این قرارگاه از روز یکشنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

سرداد تقی مهری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:در آستانه اربعین حسینی و تردد زائران کربلا امنیت ترافیکی مرزهای خوزستان و ایلام تامین شده است.

دوشنبه 2 آذر
حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: به منظور ایجاد نظم و انضباط بیشتر در تردد زائران، ویزای خود را از مناطق تعیین شده غیر مرزی تهیه، و به شهرهای مرزی برای گرفتن ویزا مراجعه نکنند.

سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل قرارگاه ترافیکی اربعین در استان های ایلام و خوزستان خبر داد و گفت:یک هزار نیروی کمکی راهور به این دو استان اعزام شدند.

سه شنبه سوم آذر
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: تردد زائران اربعین حسینی درمسیرهای منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه و مهران با نظم خاص در حال انجام است.

چهارشنبه چهارم آذر
حسن قشقاوی معاون کنسولی،امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان گفت ' بیش از یک میلیون و 130 هزار روادید برای زایران اربعین حسینی تا به امروز توسط کنسولگریها و دفاتر پیشخوان عراق صادر شده است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون ویزا، هشدار داد: زائرانی که بدون ویزا به کشور عراق با مشکلات قضایی روبه رو می شوند.

پنجشنبه پنجم آذر
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر، کشور عراق ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و همه مسائل در خصوص بیماری وبا، تحت کنترل است.

بازدید مسئولان کشوری از این دو مرز تا بازگشت زائران از اربعین حسینی ادامه دارد.

مرز چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز و مرز شلمچه در 35 کیلومتری غرب خرمشهر قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار