کد خبر: ۱۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 18 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان در دیدار با وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: امور مربوط به احداث ترمینال کالا در آستارا و احداث خط ریلی از این ترمینال تا نقطه صفر مرزی به طور جدی درحال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو ، «محمد علی نجفی» در این دیدار با اشاره به استقبال مناسب بخش خصوصی از همایش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان گفت: این علاقمندی حاکی از این است که باید برای تسهیل ارتباطات اقدامات لازم انجام پذیرد.
نجفی با بیان اینکه تراز تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط خوب و سازنده کنونی نیست ابراز امیدواری کرد: سفر هیات تجاری گیلان به باکو و دیدارهای متعدد و افزایش مشوق های لازم از سوی دو کشور ازجمله تسهیل در بخش روادید ، منجر به افزایش تبادلات تجاری شود.
استاندار گیلان به قابلیت های توریسم درمانی همچنین منطقه آزاد انزلی و ترمینال دریایی بندر انزلی اشاره و آنها را از دیگر ظرفیت های همکاری اعلام کرد.
وی با اعلام آمادگی استان گیلان برای واردات میوه و مرکبات از ایران به جمهوری آذربایجان ، روسیه و دیگر کشورها گفت: برگزاری نمایشگاه محصولات غذایی ایران در جمهوری آذربایجان می تواند فرصت مناسب برای بهرمندی از ترانزیت میوه از طریق خاک این کشور باشد.
وزیرصنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: شاهد به نتیجه رسیدن تصمیمات دو کشور برای بهبود روابط هستیم و نتایج خوب این روابط در آینده بیشتر خواهد شد.
«شاهین مصطفی اف» گفت: هر دو کشور شرایط خوبی را برای رونق بیشتر ارتباطات دوجانبه دارند که توسعه زیرساخت ها به ویژه راه آهن و افزایش همکاری ها در زمینه منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی از مهم ترین آنها است.
رییس کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و ایران افزود: در دیدارهای گذشته با دکتر واعظی وزیر ارتباطات ایران و رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان درباره 24 ساعته کردن گمرک دو کشور مذاکرات سازنده ای انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار