رئیس تبلیغات اسلامی خرمشهر از اختصاص سهمیه ۶۰ درصدی برای صدور گذرنامه از استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 17 November 2015
حجت الاسلام عادل رویوران عصر امروز دوشنبه در جلسه هماهنگي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد استاني اربعين حسيني (ع) در خصوص وضعيت مرز شلمچه اظهار کرد: اکنون در مرز شلمچه موقعيتهايي كه فراهم شده امكان خدمت رسانی به زوار را ايجاد كرده است. با توجه به مشكلاتي كه به واسطه سيل رخ داده در مهران به وجود آمد، رويكرد دولت اين بود اكثر زوار به سمت استان خوزستان باشد.

وي افزود: امسال طبق گفته هاي رياست گذرنامه كشور ۴۰ درصد از سهم صدور گذرنامه به استان ايلام و ۶۰ درصد آن به خوزستان داده خواهد شد كه از اين ۶۰ درصد، ۷۰ درصد آن به خرمشهر و ۳۰ به مرز چذابه تعلق خواهد گرفت.

رئيس تبليغات اسلامي خرمشهر اظهار كرد: در خصوص مقررهاي استقرار يافته از استانها، اولين مقر استان اصفهان و سپس استان فارس و شهرداري تهران را داريم که کا را شروع کرده اند.

حجت الاسلام رويوران عنوان كرد: روز ۲۸ آبان، مرز شلمچه از پل نو بسته مي شود و ۳۰ دستگاه اتوبوس براي جابجايي زوار از پل نو تا نقطه صفر مرزي قرار داده شده است.

وي بيان كرد: حركت زوار به صورت چشمگير از پنجشنبه هفته گذشته همزمان با نصب دومين پرچم بزرگ اسلام كه پرچم خدمت رساني به زوار در نقطه صفر مرزي است، آغاز شده است.

رئيس تبليغات اسلامي خرمشهر گفت: امسال هيئت حسينيه عاشقان ثارالله خرمشهر سه چادر یک هزار و ۲۰۰ نفره كه خيمه مانند هستند و چهار برابر چادرهاي هلال احمر ظرفيت دارند را از كويت براي اسكان زوار آورده اند كه با اين اقدام ديگر نيازي به استفاده از حسينيه هاي مسير نيست. مقر خرمشهر و اداره تبليغات اسلامي آماده بهره برداري و خدمات دهي است.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام حسن حيدري رئيس تبليغات اسلامي سوسنگرد  به تشريح وضعيت مرز چذابه پرداخت و عنوان كرد: در مرز چذابه مقدمات اوليه فراهم شده است. سال گذشته ۳۵ موكب و هيات داشتيم كه امسال بيش از ۶۰ موكب آماده پذيرايي داريم.

وي افزود: علاوه بر مواكب مرز چذابه، مواكبي را هم از حمیديه تا خود مرز چذابه داريم كه تمام روستاها و شهرها خودشان در فواصل بين روستاها موكب دارند كه از همان ۱۰ روز گذشته فعال هستند.

حجت الاسلام حيدري عنوان كرد: مواكب نسبت به ارائه خدمات كاملا آماده هستند و به امور فرهنگي همچون اقامه نماز و توزيع بسته هاي فرهنگي مي پردازند. روحانيون و مبلغين هم در اين مسير براي خدمت رساني و ارائه كارهاي فرهنگي مستقر خواهند شد كه اقدامات فرهنگي اين مرز از سالهاي گذشته بهتر خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار