بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 16 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



انتقاد شیرزاد به واکنش های اخیر و دلخوری حاجی پور از استاندار و نوبخت

تابناک گیلان:
فاطمه شیرزاد ناطق اول جلسه شب گذشته شورای شهر رشت با تبریک هفته کتابخوانی، نسبت به گله گذاری مسئولین درباره نطقش درباره لوله گذاری های روان آب های سطحی انتقاد نمود. وی اظهار داشت: این پست ها به کسی وفا نکرده است و آن ها نباید سیاسی کاری داشته باشند. خانم شیرزاد همچنین به بازدیدش از قسمت پیام رادیویی اشاره و بیان داشت: مجموعه پیام رادیویی شهرداری نیروی گمنامی جهت انتقال مشکلات شهر هستند که شهرداری محترم باید نگاهی به وضعیت آن ها داشته باشد.


Image result for ‫شیرزاد رشت‬‎


حاجی پور ناطق بعدی نیز در ابتدا گفت: از استاندار و شخص دکتر نوبخت جهت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه ها تشکر می کنم، اما این اعتبار به آب منطقه ای رسیده که هیچ نقشی برای پارلمان محلی و شهرداری در نظر گرفته نشده است.، مگر می شود در جلسه مدیریت شهری  استانداری،مدیران شهرداری دعوت نشوند؟ البته من با توجه به شناخت از استانداری می دانم این کار عمدی نیست. وی ادامه داد: پس شهرداری هیچ کاری انجام ندهد، در حالی که وظیفه لایروبی، مرکز دفن زباله بیمارستان، فاضلاب شهر صنعتی، آزادسازی کنار رودخانه به شهرداری محول شده است. از همه می خواهم بهترین تصمیم را بگیرند، باید از مدیران شهری، دعوت ونظر خواهی بشود و این اعتبار در ارائه خدمت به مردم داده شود.




از "رقاصی" تا "اعتصاب دانشجویی"

گیلان آنلاین نوشت: دانشگاه فرهنگیان گیلان در پردیس بنت الهدی(ع) رشت یکی از مهمترین مراکز تربیت "معلم” در شمال کشور است.

***رقص در همایش مختلط دانشگاه فرهنگیان رشت

خرداد ماه امسال بود که پس از حواشی تدفین شهدا در پردیس فرهنگیان خبرگزاری دانشجو در خبری تصریح کرد: همایش مختلط «تربیت بدنی مدارس»  به همراه رقص دانش‌آموزان دختر در دانشگاه فرهنگیان رشت برگزار شد.

این همایش در اقدامی مشترک بین پردیس شهید بنت الهدی صدر رشت با آموزش و پرورش، به صورت مختلط در سالن همایش این دانشگاه برگزار  شد.

همایش با صحنه های تاسف باری همراه بود؛ صحنه هایی چون پخش آهنگ بابا کرم و رقص موزونِ دختران با حلقه های ورزشی به عنوان ورزش و آموزش به دانشجویان تربیت بدنی!

این برنامه در جوار مزار شهدای گمنام که غریبانه و بی نشان در حیاط این دانشگاه رها شده‌اند، برگزار شذه است.

لازم به ذکر است، دانشگاه فرهنگیان محیطی است غیرمختلط که در آن افراد پس از آزمون سراسری و طی مراحل مصاحبه و گزینش استخدام، مشغول به تحصیل می‌شوند و دانشگاه آنان را برای معلمی آماده می‌کند.

 

 ***اعتصاب غذا در پردیس بنت الهدی صدر گیلان

 پس از آن نیز خبرگزاری دانشجو گزارش داد: دانشجو معلمان پردیس شهید بنت الهدی صدر خواهران گیلان دست به اعتصاب غذا زدند.

 مشکلات تغذیه و بهداشت دانشگاه پردیس شهید بنت الهدی صدر رشت کار را به جایی رساند که  دانشجویان ، در اقدامی خودجوش دست به اعتصاب غذا زدند.


این دانشجویان که مدتها بود اعتراضات خود را مبنی بر وضع غیرقابل تحمل غذا و مشکلات بهداشتی و رفاهی در خوابگاه به گوش مسئولین دانشگاه می رساندند،  اما چیزی جز برخورد تند مسئولین دانشگاه،  عایدشان نمی‌شد، حتی در گفتگوی صریح متحصنین با مسئولین که در غدای ما حشرات پیدا شده پاسخ این بوده که این حشرات دارای پروتئین می باشد و برای شما مفید است.


این شرایط در حالتی پیش آمده که پولِ این غذاها  به اجبار از دانشجویان دریافت می‌شود، یعنی ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تومان،  اما در نهایت غدا سهم سطل زباله ها می‌گردد.


این اعتصاب درست زمانی رخ داد که شب قبلش، باید تخم مرغ هایی که حتی  پخته نشده بودند را نیز به عنوان وعده شام تحمل می‌کردند!


در نهایت دانشجومعلمان تصمیم گرفتند که دست به اعتصاب غذا بزنند و این بار از این روش اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.


لازم به ذکر است: این دانشجویان دلایل این اعتصاب را علاوه بر مشکلات غذا،  فضای غیربهداشتی خوابگاه، حسینیه شهدا و بیرون زدن فاضلاب دانشگاه درست در مجاورت مزار شهدای گمنامی که غریبانه در گوشه ای از دانشگاه به دست بی محلی مسئولین سپرده شده اند، عنوان کردند.




دار زدن شغال به جرم خوردن مرغ در املش +عکس

تابناک گیلان:
شغالی که مرغ های اهالی روستای حاجی آباد را می خورد ، به دار آویخته شد.

به گزارش خبرنگار املش ما ، درتصویر زیر عکس شغالی را می بینید که از پل حاجی آباد املش به دار آویخته شده است که به گفته اهالی جرمش خوردن مرغ و خروس ها بوده است .

براساس این گزارش ، این چندمین بار است در شرق گیلان حقوق حیوانات زیر پا گذاشته می شود و به شکل دلخراشی آنها را می کشند.

حال چه کسی پاسخگوی این اتفاق تاسف برانگیز خواهد بود؟

کشتن شغال





تصویر / تخریب میدان شهرداری رشت





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار