فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش بیش از 80 درصدی کشفیات سوخت در مرزهای کشور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 14 November 2015
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش بیش از 80 درصدی کشفیات سوخت در مرزهای کشور در سال جاری خبر داد.
سردار قاسم رضایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاهش چشمگیر کشفیات سوخت در نقاط مرزی در نتیجه کنترل مرزبانی و مدیریت صورت گرفته در داخل کشور بوده که هزینه قاچاق سوخت را برای قاچاقچیان بالا برده است.
وی گفت: با توجه به هوشیاری و اشرافیت کامل نیروهای مرزبانی در مرزها اجازه عرض اندام در چپاول این سرمایه های ملی را به افراد سودجو و قاچاقچیان نخواهیم داد.
فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: بیش از 44 تن انواع مواد مخدر در هفت ماه از سال 94 (پایان مهر) توسط نیروهای مرزبانی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش را نشان می دهد البته مواد مخدر کشف شده تنها مختص نقاط صفر مرزی است و کشفیات داخل مرزها در این آمار لحاظ نشده است.
سردار رضایی همچنین از افزایش کشفیات کالا در مرزها خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 700 کیلومتر مرز مشترک با چندین کشور دارد و کنترل این مرزهای گسترده تنها در سایه رشادت و چشمان همیشه بیدار نیروهای مسلح امکان پذیر است و نیروهای مرزبانی با احساس مسئولیت و اقتدار کم نظیر تسلط کاملی بر مرزها داشته و اجازه کوچکترین تحرکی را به قاچاقچیان نمی دهند.
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته برای جلوگیری از قاچاق کالا کشفیات شکر، پارچه، احشام و دارو در نقاط صفر مرزی توسط نیروهای مرزبانی در هفت ماه ابتدایی امسال 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
وی در خصوص تهدیدات گروه تکفیری داعش بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: به هیچ وجه در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدیدی را از سوی گروه های تروریستی احساس نمی کنیم و این تهدیدها نیز مربوط به خاک عراق است.
سردار ضایی گفت: با توجه به پیش بینی های مقامات عراقی تحرکات این گروه ها بطور دقیق رصد می شود و این گروه وابسته به استکبار و صهیونیست بین الملل به اهداف مد نظر خود نخواهند رسید.
وی اضافه کرد: داعش مرزهای کشورمان را تهدید نمی کند و ما در همه مناطق مرزی تحرکات را رصد کرده و با اشرافیت کامل دنبال می کنیم و کاملا به هوش هستیم تا در این زمینه آسیبی متوجه مرزهای کشورمان نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار