اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی با تاکید بر فناوری های نوین یادگیری ۱۹ تا ۲۱ آبان در دانشگاه شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 03 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: دبیر کنفرانس آموزش مهندسی صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه کنفرانس دو سالانه آموزش مهندسی پیش از این در دانشگاه های تهران، شریف و صنعتی اصفهان برگزار و در چهارمین دوره به دانشگاه شیراز واگذار شده، گفت: با توجه به سابقه بین المللی دانشگاه شیراز و روابط این دانشگاه با خارج از کشور تصمیم بر این گذاشته شد که اولین دوره بین المللی کنفرانس در این دانشگاه برگزار شود.

پروفسور محمود یعقوبی با بیان اینکه تعدادی از هیئت علمی های مربوط به رشته های مهندسی از کشورهای آمریکا و سوئیس و تعدادی از ایرانی های خارج از کشور در این کنفرانس حضور دارند، افزود: به دلایل مختلفی که در کشور وجود داشته هنوز آن طور که باید از سوی متخصصان خارجی از کنفرانس استقبال به عمل نیامده و هنوز تعداد شرکت کنندگان خارجی زیاد نیست که امید است که با برگزاری این کنفرانس زمینه ای فراهم شود تا آگاهی لازم برای توجه بیشتر به کنفرانس در بین متخصصان خارجی ایجاد و همچنین شرایط تعامل با سایر دانشگاه ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه کنفرانس آموزش مهندسی بیشتر میزگرد محور خواهد بود، اظهار داشت: تلاش بر این بوده که فضایی فراهم شود تا تمام متخصصان حاضر دیدگاه های خود را درباره آموزش مهندسی در این میزگردها بیان کنند که در نهایت نتایج آن ها در قالب مجموعه ای در اختتامیه کنفرانس ارائه خواهد شد.

دبیر کنفرانس آموزش مهندسی «توسعه فناوری و خلاقیت»، «گذر از توسعه کمی به کیفی»، «آموزش مهندسی در قرن ۲۱ و چالش ها و چشم اندازهای آن» و «مدیریت مشکل آب و محیط زیست در کشور و جهان» را از جمله میزگردهای عمومی کنفرانس اعلام کرد.

وی ادامه داد: «نقش آموزش مهندسی برق در توسعه کشور»، «آموزش مهندسی و نیاز صنعت» و «ارتباط آموزش مهندسی مکانیک با نیازهای صنعت» ا از جمله میزگردهای تخصصی کنفرانس است.

یعقوبی گفت: شش سخنران کلیدی از متخصصان آموزش مهندسی کشور و خارج آخرین دیدگاه و نظریات خود را درباره آموزش مهندسی با تکیه بر فناوری های نوین در کنفرانس ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد، گفت: از این تعداد ۷۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفتند که ۲۶ مقاله به شکل شفاهی و مابقی به شکل پوستر در کنفرانس ارائه می شوند و چهار جلسه برای ارائه مقاله در کنفرانس در نظر گرفته شده است.

عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سه کارگاه آموزشی با عناوین توسعه مهارت تدریس و یادگیری، فرهنگ و تکنولوژی و تفکر خلاق نیز برای اعضای هیئت علمی در جنب کنفرانس برگزار می شود تا آن ها بتوانند از این آموزش ها برای تدریس بهتر در کلاس های خود استفاده کنند.

یعقوبی گفت: پیش بینی ما این است که حدود ۲۰۰ نفر در کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد.

وی همچنین در اشاره به میزگرد «مدیریت مشکل آب و محیط زیست»، اظهار داشت: آموزش مهندسی نمی تواند بدون اطلاع از این مشکلات فرارو ارائه شود و باید چالش های انرژی و آب در آموزش های مهندسی گنجانده شده و دانشجویان در طراحی ها و تولیدهای خود در صنعت وضعیت آب را مد نظر قرار دهند.

دبیر کنفرانس آموزش مهندسی «گذر از توسعه کمی به توسعه کیفی در آموزش مهندسی»، «افق های آینده در آموزش مهندسی»، «خلاقیت و کارآفرینی در آموزش مهندسی»، «آموزش مهندسی و محیط زیست»، «آموزش مجازی در مهندسی» و «آموزش مهندسی و انرژی» را از جمله محورهای کنفرانس ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار