مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پهلوگیری و تخلیه ۲ فروند کشتی اقیانوس‌ پیما حامل ۱۴۲ هزار تن گندم در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: پیش ‌بینی می کنیم امسال با افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، میزان واردات گندم کاهش یابد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 10 June 2023

امید جهان‌نژادیان با اشاره به تداوم روند واردات گندم و دیگر کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: پیش ‌بینی می کنیم امسال با افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، میزان واردات گندم کاهش یابد.

وی افزود: از چند روز گذشته ۲ فروند کشتی اقیانوس‌ پیما حامل ۱۴۲ هزار تن گندم در اسکله غلات بندرگاه امام خمینی(ره) پهلو گرفته اند و عملیات تخلیه آن ها در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این ۲ محموله گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور روسیه خریداری شده است.

جهان‌نژادیان ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰هزار تن گندم وارداتی و ۱۰۰هزار تن روغن خام خوراکی در بندرگاه امام خمینی(ره) وجود دارد و طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده به تدریج با استفاده از ناوگان ریلی و جاده‌ ای به نقاط مختلف کشور حمل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واردات غلات مورد نیاز کشور با هدف تامین پایدار این کالای اساسی و در راستای بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می شود.

منبع/ایسنا

برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، واردات ، تولید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار