کد خبر: ۱۱۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 09 June 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

صنایع دستی در فرهنگ و آداب‌ و رسوم کشور جایگاه ویژه ای دارد و برای حفظ تاریخ و گذشته نمایش هنر و ذوق مردان و زنان این سرزمین همچنین تمدن به آن پرداخته می شود. در حوزه اشتغال زایی نیز صنایع دستی برای رونق کسب کار و ایجاد مشاغل خانگی و کارگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

آثار مختلفی از صنایع دستی در زمینه های متفاوتی در کشور موجود است که نشان از فرهنگ قومی و ملی کشورمان دارد و همواره مورد توجه علاقمندان و گردشگران بخصوص مورخان حوزه صنایع دستی قرار می گیرد.

هنرمند حوزه صنایع دستی در این صنعت با بهره‌گیری از هنر دست خود و با کمک ابزارهای اولیه که گاها بومی نیز هستند به خلق یک کالای فاخر هنری اقدام می کنند، که صنایع‌دستی نام دارد، و طرح و نقش زیبا توانسته مرزهای جغرافیایی را پست سر بگذارد و در آن سوی مرزهای کشور نیز خود نمایی کند . پرچم افتخار تولید و صادرات صنایع دستی این هنر اصیل هنرمندان بالا است.

استعداد های خوبی در حوزه شناسایی و پرورش داده شدند تا بتوان این فرهنگ و سنت را سینه به سینه به نسل جدید منتقل کرد و در دنیای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هنر و فرهنگ ایرانی مغفول نماند. از فضای ارتباطی جدید و اینترنتی برای گسترش آموزش های این حوزه و معرفی آن به همگان باید بهره برد.

استان خوزستان گه از گذشته های دور مهد فرهنگ، هنر و تمدن بوده است در حوزه صنایع دستی نیز آثار فاخر و ارزشمندی دارد و در شهر های مختلف استان آثار زیبا و پر نقش و نگاری تولید و روانه بازار می شود. بازار صنایع دستی و فروش محصولات تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تداوم تولید این محصولات در گرو عرضه و فروش مناسب به بازار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار