امام جمعه اهواز خطاب به مسئولین گفت: وسیله ایاب و ذهاب خیلی قیمت بالایی دارد. هفته گذشته بلیت هواپیما تا حدود ۳ میلیون تومان نیز رسید که برخورد قاطع می خواهد. بیش از قبل باید بر قیمت‌ها نظارت شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 09 June 2023

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۹ خرداد) در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: یکی از زیر مجموعه‌های سبک زندگی اسلامی، خانواده است که در مقابل آن تزلزل است. خانواده به عنوان سلول جامعه اسلامی است و وقتی محکم بسته شود جامعه نیز محکم بسته می شود.

وی افزود: اعتیاد و مواد مخدر باعث تزلزل خانواده می شود. بخش قابل توجهی از زندانیان، به جرم مواد مخدر و سرقت زندان هستند. وقتی دست فرد از همه کوتاه می شود و نمی تواند مواد مخدر را تامین کند دست به هر کاری می زند؛ اعتیاد و آسیب‌های آن به عنوان جدی ترین مساله اجتماعی ایران می تواند مطرح باشد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: وجوه روانشناسی، جامعه شناسی سیاسی و دوری از قرآن سهم عمده ای در اعتیاد دارند. اعتیاد جامعه را به انحطاط می کشاند و پدیده ای است که ریشه در مسایل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی دارد. گرایش فرد به اصول اخلاقی و معنوی را کاهش می دهد. بیماری اعتیاد نه تنها به فرد آسیب می رساند بلکه جامعه و خانواده را دچار مشکل می‌کند. گذشته از اینکه فضای مجازی رها است و در برخی از دانشگاه‌ها متاسفانه دانشجویان خود را آلوده به سیگار کرده اند.

امام جمعه اهواز در ادامه خطاب به مسئولین گفت: وسیله ایاب و ذهاب خیلی قیمت بالایی دارد. هفته گذشته بلیت هواپیما تا حدود ۳ میلیون تومان نیز رسید که برخورد قاطع می خواهد. بیش از قبل باید بر قیمت ها نظارت شود. این مطالبه جدی مردم خوزستان است‌. بر تاکسی ها و اتوبوس ها هم نظارت شود. تلاش کنید تعداد خط واحدها را در اهواز و کارون و حاشیه شهر افزایش دهید.

موسوی فرد با بیان اینکه ۲۵ ماه ذی‌القعده روز دحوالارض است که روزه آن بسیار ثواب دارد، بیان کرد: مساله حجاب خیلی مهم است؛ اگر حجاب مهم نیست چرا استکبار تمام قدرت را گذاشته است تا زمینه بی حجابی را فراهم کند؟ می گویند اقتصاد را حل کنید. مشکل معیشتی را انکار نمی کنیم که واقعا آسیب وارد می کند و مسکن، اشتغال و ... توجه خاص مسئولین است و دولت تلاش می کند. باید توجه کنیم بی حجابی امنیت، آرامش، عشق و محبت کانون خانواده را به مخاطره می اندازد. بی توجهی به رعایت حریم، محبت خانواده را خدشه دار می کند. مهم است که انسان توجه کند. اگر حجاب مهم نیست چرا انقدر در جهان برای برداشتن آن تلاش می شود اگر بناست آزاد باشد چرا در دانشگاه های فرانسه اجازه حجاب نمی دهند؟

وی گفت: امام علی (ع) می فرمایند حیا برترین عبادات است. در روایت دیگر می فرمایند حیا تمام دین است. بی‌حجابی آسیب هایی در جامعه می گذارد. مسئولین و مردم از خواب بیدار شوید. تذکر زبانی بسیار مهم است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در هفته گذشته یکی از دستاوردهای بزرگ نظام، موشک فراصوت فتاح بوده است. این سامانه آنقدر مهم است که تنها روسیه، چین و امریکا از آن دارند و تنها سه کشور توانمند از این موشک تولید می کنند؛ این مساله پیام بسیار مهمی دارد.

وی افزود: باید نظام اسلامی آنچنان توانمند باشد تا هیچ قدرتی جرعت نکرده نگاه چپ کند. این ها دستاورد شهید تهرانی مقدم و خیلی های دیگر است. این ها همان جوانانی هستند که در دل تحریم ها به اینجا رسیدند.

موسوی فرد عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین درس از امام، ایمان و امید است. ۳ مولفه‌ اساسی بسترساز امید است که شامل امنیت، کارامدی و اعتماد اجتماعی است. می طلبد به طور ویژه این ها مورد بحث قرار گیرد و احساس امنیت نیز بسیار مهم است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار