نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض آلایندگی برای خوزستان در سه مرحله محقق شده که معادل یک سال بودجه استان است.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 08 June 2023

دکتر سید کریم حسینی پنجشنبه در نشست خبری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: در مرحله اول ۶۰ هزار میلیارد ریال ، مرحله دوم ۲۰ هزار میلیارد ریال و مرحله سوم نیز در حال انجام است و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قرار گرفت.

وی افزود: باید کمیته نظارت بر تعریف پروژه ها و مخارج صرف شده تشکیل شود که در صورت عملی نشدن برنامه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

حسینی در ادامه در خصوص تحول حوزه بهداشت و درمان در مجلس یازدهم گفت: بیمارستان شهرستان باوی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درسه طبقه در حال احداث است و در شیبان، ویس و ملاثانی چندین پروژه بهداشتی آماده بهره برداری هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهرستان حمیدیه یک مرکزدرمانی شبانه روزی به مردم خدمات‌رسانی می‌کند و عملیات اجرایی بیمارستان حمیدیه با بیش از ۶۰ تخت بیمارستانی با ردیف بودجه مشخص امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان کارون تا ۲ سال قبل سی تی اسکن فعال نبود اما در حال حاضر سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به این شهرستان تخصیص داده شد و اورژانس با بیش از ۶۰ تخت بیمارستان افتتاح و تجهیزات به روز شده وجود دارد.

حسینی گفت: احداث ساختمان‌های جایگزین بیمارستان گلستان اهواز و بیمارستان شفای اهواز آغاز شده و ساخت بیمارستان جدید رازی اهواز نیز درحال پیگیری است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر کشوری بودن مشکلات مربوط به کمبود دارو اظهار کرد: وقفه در ساخت دارو به ویژه برای کودکان ایجاد شد که مشکلات تا حدودی رفع شده است.

وی ادامه داد: در جدول مصارفی که برای استان ها تخصیص داده می‌شود برای خوزستان ۴۰ هزارمیلیارد ریال برای سه درصد نفت اختصاص یافت که با رایزنی برخی نمایندگان این مبلغ به ۷۰ هزارمیلیارد ریال رسید.

اشتغال ابر چالش خوزستان

حسینی در ادامه به ابر چالش خوزستان با عنوان اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: نمایندگان خوزستان برای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال دربخش دولتی و خصوصی به صورت هفتگی و ماهانه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چند ماه گذشته از انتقال شرکت کربن اهواز به یکی از شهرستان‌های استان ممانعت به عمل آمد و بخش توسعه‌ای آن در مراحل تملک زمین در شهرک صنعتی شماره پنج در یک بازه ۲ ساله انجام خواهد شد.

وی در خصوص سفرریاست جمهوری بیان کرد: آب شرب به عنوان مهمترین مورد پیگیری شد و سه طرح غدیر، فدک و کوثر برای تمام شهرها و روستاهای استان مورد تاکید قرار گرفت.

پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری

حسینی ادامه داد: مصوبات سفر رییس جمهوری در نشست‌هایی با استاندار و معاون اجرایی رییس جمهور مورد بررسی قرار گفته و قرار است در اولویت‌بندی اجرای طرح در شهرستان‌ها اصلاحاتی صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فاضلاب گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فاضلاب اهواز جذب شد.

وی در خصوص قوانین مهم مجلس یازدهم توضیح داد: اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون جهش تولید دانش بنیان و کمک به کسب و کار شرکت‌ها از جمله این قوانین است.

حسینی به لوایح و طرح های مختلف در دستور کار اشاره کرد و افزود: از جمله لوایح و طرح های نیمه کاره که در سال آخر به تصویب خواهد رسید شامل حمایت از بانوان، ساماندهی کارکنان دستگاهای اجرایی، ارتقای امنیت زنان، حجاب و عفاف و خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب گفت: امسال با بودجه ۱۴۰۲، سهم ۲۰ درصدی که از سود سهام بانک ها از شرکت نیشکر حاصل می شود با مصوبه مجلس به فازدوم طرح مقام معظم رهبری اختصاص یافت.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار