رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پیگیری استانداردسازی فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با توجه به نوع معلولیت آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 07 June 2023

حمید حسینی طریفی در حاشیه افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی ساعدی در ناحیه یک اهواز که امروز (۱۷ خردادماه) برگزار شد، با اشاره به سفر خود به اهواز اظهار کرد: اولین برنامه سفر امروز افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه زنده‌یاد ساعدی در اهواز بود؛ این مدرسه با همت خیرین بومی استان خوزستان طراحی و ساخته شده و ویژه نابینایان و معلولان جسمی حرکتی است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در حال حاضر دنبال می‌شود، استانداردسازی فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با توجه به نوع معلولیت است، افزود: فضای استاندارد آموزشی، لازمه کار در آموزش و پرورش استثنایی است. علی‌رغم اینکه دانش‌آموزانی که قرار است در این مدرس تحصیل کنند پیش از این نیز مدرسه داشتند اما مدرسه با استانداردهای مدنظر لازم است بنابراین یک مدرسه تخصصی ایجاد شد.

حسینی طریفی گفت: فضای آموزشی ویژه نابینایان مثل اتاق‌های چندحسی یا پارک‌های جهت‌یابی را نیز در کنار این فضای آموزشی در نظر داریم و به زودی، فضای آموزشی تحرک و جهت‌یابی نیز افتتاح می‌شود.

وی افزود: توسعه مراکز آموزشی و توانبخشی را نیز در سطح کشور دنبال می‌کنیم و تخصیص فضای مناسب و نیروی انسانی توانمند متخصص باید برای این مراکز انجام شود. با هماهنگی‌هایی که با اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان انجام خواهیم داد، سعی خواهیم کرد بخش مهمی از نیاز استان خوزستان به فضای آموزشی و نیروی متخصص را برطرف کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فرآیند سنجش نوآموزان در کشور افزود: در تاکنون در سطح کشور حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نوآموز یا نوبت‌گیری کرده‌اند یا سنجش انجام داده‌اند. حدود ۸۰ درصد از نوآموزان خوزستانی نیز نوبت‌گیری کرده‌اند.

وی بیان کرد: درخواست می‌کنیم والدین نوبت‌گیری سنجش را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند و اکنون فرصت مناسبی است زیرا لازمه ثبت‌نام دانش‌آموزان، سنجش سلامت است. امسال برای اولین سال، سنجش در طول سال تحصیلی نیز انجام می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته تنها در تابستان اجرا می‌شد.

طریفی حسینی گفت: والدین حتما به موقع نوبت‌گیری کنند زیرا اگر سنجش سلامت به موقع انجام نشود؛ ثبت نام، ثبت کتاب درسی، ساماندهی نیروی انسانی و کلاس‌بندی دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: بنا داریم تا پایان خردادماه سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول در سطح کشور نهایی شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار