مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: مسیر تازه نهضت مدرسه سازی در خوزستان شکل گرفته است و در همین راستا چشم‌انداز تحویل یک هزار کلاس درس تا پایان سال را داریم.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 07 June 2023

محمد سعیدی پور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه کودکان استثنایی «حاج حسین حمدان ساعدی» در اهواز با اشاره به ظرفیت‌های مشارکت مدرسه سازی در خوزستان بیان کرد: نظم جدیدی در استان شکل گرفته و مسیر تازه‌ای در نهضت مدرسه سازی استان آغاز شده که با همراهی و نگاه سه‌گانه آموزش و پرورش، خیرین و نوسازی مدارس شاهد رشد بسیار خوب آن هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان افزود: در سال گذشته ۶۱۵ کلاس درس در قالب ۱۵۰ مدرسه تحویل شد و برای امسال نیز این روند ادامه دارد و چشم‌انداز تحویل یک هزار کلاس درس تا پایان سال را داریم که بیانگر توسعه نهضت مدرسه سازی در استان است.

سعیدی پور با بیان اینکه چهار پروژه آموزشی دانش آموزان استثنایی را در دست اجرا داریم، افزود: ساخت مدارس استثنایی و مراکز آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و رویکردهای تخصصی دنبال شد؛ مثلاً ساخت مدارس ویژه طیف دانش آموزان اوتیسم و در ۲ سال اخیر ۵۳ کلاس درس را هم تحویل داده‌ایم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان استثنایی نیازمند ترحم نیستند بلکه باید ظرفیت‌های آنها دیده شود و در این راستا باید همه کمک کنند تا بتوانیم امکانات مناسب زندگی و تحصیل را برای آنان فراهم کنیم و این نگاه مومنانه را در نظر داشته باشیم.

سعیدی پور تصریح کرد: فراهم کردن فضا و تجهیزات مناسب این دانش آموزان در راستای تحقق عدالت آموزشی بسیار مهم است و نوسازی مدارس در این زمینه پای کار است و هر زمان لازم باشد در بحث ساخت مدارس استثنایی آماده هستیم.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار