کد خبر: ۱۱۰۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 06 June 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

کنکور سراسری تیرماه هر سال برگزار می شود و داوطلبان آزمون سراسری در یک امتحانی چند ساعته بایکدیگر به رقابت می پردازند و این بزرگ ترین رقابت علمی برای ورود به دانشگاه است.

امسال طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور به صورت ۲ مرحله ای برگزار می شود که داوطلبان ۲ مرتبه در آزمون سراسری شرکت می کنند و بهترین نمره‌ی کسب شده برای آن ها لحاظ می شود.

برای کسب موفقیت در کنکور بازار معرفی کتاب های آموزشی، کتاب تست، کلاس های آموزش و تست داغ است. داوطلبان نیز با هزاران امید و آرزو به دنبال حضوری موفق در این آزمون نهم هستند. گاها با بی دقتی و بی توجهی به نظرات کارشناسان آموزش و پرورش و مدارس به دام کلاهبرداران می افتند.

بی خبر از اینکه دلالان فقط به فکر کسب درآمد و منفعت خود هستند، سودای کسب رتبه های تک رقمی برای داوطلبان کنکور مهم است آنهایی که از سال های قبل برای کنکور برنامه‌ ریزی کردند و اصولی و کارشناسی شده درس خواندن نتیجه بهتری کسب می کنند.

زمانبندی از موضوعات مهم درس خواندن برای ورود به دانشگاه است. صرف وقت بیشتر برای دروسی که ضرایب بالایی دارند یا داوطلب در آنها دچار ضعف است از دیگر موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود. تکنیک و مهارت خوب و درست تست زدن در کنکور نباید فراموش شود.

چه بسا شاگران برتر کلاس ها که معدل بالایی دارند در تست زنی درست عمل نمی کنند و دچار مشکل می شوند پس باید با مشاوران متخصص و متعهد صحبت کرد و از راهنمایی های آنها بهره برد. کنترل استرس و نگرانی های رایج این دوره تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت بوده تا داوطلب بتواند با حفظ آرامش و خونسردی بهترین عملکرد را داشته باشد.

خانواده ها برای درخشش فرزندشان در آزمون سراسری و کسب رتبه های خوب باید همراه آنها باشند و با کنترل فضای تحصیلی و ایجاد آرامش و نشاط آنها را به سمت آینده بهتر هدایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار