کد خبر: ۱۱۰۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 05 June 2023
 

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

تابستان و گرمای هوا در خوزستان از طرفی رسیدن شرجی‌ها از طرف دیگر مردم را ترغیب می‌کند تا تنی به آب بزنند، هر کجا آب روانی باشد معمولا جوانان اقدام به شنا کردن می‌کنند، که خطراتی را برای آن‌ها به همراه دارد.

جوانان و نوجوانان به جای مناطق امن که در آن‌ها شنا کردن مجاز است در دریاچه سدها، کانال‌های آب و رودخانه‌های خروشان برای شنا دل به آب می‌زنند و خود را در معرض خطر غرق شدن قرار می‌دهند.

بیشتر برای تفریح و شنا در حاشیه آب‌ها، سواحل و رودخانه‌ها شنا کردن طرفداران زیادی دارد بی خبر از آن که یه آب تنی ساده به قیمت جان شیرین شان تمام می‌شود و حوادث ناگوار غرق شدگی و مرگ شناگران رقم می‌خورد.

مسئولین متولی به صورت مداوم اعلام کردند که شنا در دریاچه ها، پشت سد‌ها ممنوع است با نصب تابلو‌های هشدار دهنده خانواده‌ها را از خطر غرق شدگی آگاه می‌کنند، اما امان از غفلت و سهل انگاری که فرد را به کمین گاه مرگ می‌کشاند. هر چند در شهر‌ها استخر برای شنا کردن وجود دارد، اما هزینه‌های حضور در کلاس‌های شنا از طرفی رغبت به شنا در آب ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها را بیشتر می‌کند.

امیدواریم شهروندان در سراسر استان خوزستان به ممنوعیت‌ها و هشدار‌های مناطق خطر غرق شدگی توجه کنند تا حوادث ناگوار سال‌های گذشته تکرار نشود، و خانواده‌ای بخاطر زک تفریح و آب تنی داغ عزیزی را نبیند.

هر ساله در اخبار خبر غرق شدن افرادی که در کانال‌های آب، دریاچه یا پشت سد‌ها شنا کردند اعلام می‌شود و گا‌ها جسد فرد غرق شده تا ساعت‌ها و شاید روز‌ها از آب بیرون نیایید پس لذت شادی کوتاه مدت را به غم و اندوه خانواده‌ها تبدیل نکنیم.

گاهی بی توجهی جوانان، نوجوانان به ترس و دلهره بزرگ خانواده‌ها یا کابوسی تلخ تبدیل می‌شود چرا که تا چشمشان به دریاچه یا ساحلی می‌افتاد سریع اقدام به شنا کردن می‌کنند. در صورت توجه نکردن به اصول ایمنی و شنا کردن در مناطق ممنوعه شنا به چالشی مرگ آور تبدیل می‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار