دبیر کل حزب الله عراق با بیان اینکه نهضت امام(ره) به یک مقاومت جهانی بزرگ تبدیل شده است، گفت: شکل‌گیری گروه‌های مقاومت از کشمیر تا نیجریه و از فلسطین تا یمن و این عزت اسلامی به برکت این مرد بزرگ و این انقلاب حاصل شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 04 June 2023

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری شامگاه شنبه ۱۳ خرداد در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل گفت: به نظر من شناخت کامل امام‌ برای ما ممکن نیست. حضرت امام شاگرد ممتاز مکتب اهل بیت(ع) هستند. امام در آن عصر، یکه و تنها و با یک فریاد بلند، دفاع از اسلام را از مدرسه فیضیه شروع کردند. این فریاد بعد از چند سال به نهضت و بعد از آن تبدیل به حکومت اسلامی شد. این حکومت امروز، یک جبهه مقاومت بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: شکل‌گیری گروه‌های مقاومت از کشمیر تا نیجریه و از فلسطین تا یمن و این عزت اسلامی به برکت این مرد بزرگ و این انقلاب حاصل شده است. البته امام بدون امت نمی‌توانستند به مقصود خود دست یابند.‌ اگر این فرصت برای امام در عراق به وجود می‌آمد حکومت اسلامی را بر پا می‌کردند اما شرایط مهیا نبود. امام یاران خود را در اینجا پیدا کردند. یارانی که تنها اهل نماز و علم و فضل نبودند؛ بلکه حاضر در جبهه و صحنه بودند. ما در طول تاریخ در دوره ائمه(ع)، متدینین و علمای زیادی داشتیم، اما کسانی که در جبهه حق حضور داشتند و ولایت‌پذیر بودند، کم بودند؛ چنانکه در صدراسلام درباره امام علی(ع) دیدیم که افراد معدودی در کنارشان باقی ماندند.

الحیدری با اشاره به الگوهای ولایت‌پذیری در واقعه عاشورا و با بیان اینکه امام راحل طبق فرهنگ حسینی نهضت خود را آغاز کردند، افزود: امام برای خدا و خدمت به مردم حرکت خود را شروع کردند. امام با صداقت پیش رفتند و یاران خود را پیدا کردند. بنده به عنوان یک عراقی دست مردم ایران می‌بوسم. شما سال‌ها ایستادید و این شوخی نیست. جنگ، تحریم، دروغ، جعل و جنگ جهانی نرم علیه نظام جمهوری اسلامی را تحمل کردید.

دبیرکل حزب الله عراق ادامه داد: هدف دشمن، نظام اسلامی و شخص ولی فقیه است. گرچه شرایط سخت است و اوضاع اقتصادی مناسب نیست، البته شرایط در همه جا همین طور است، اما انسان مومن در چنین شرایطی چه می‌کند؟ آیا عقب نشینی می‌کند؟ در حال حاضر، شرایط برای حضور در صحنه فراهم شده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن علی رغم فشارهای دشمن گفت: شما صبر و استقامت کردید.‌ با کمال اعتقاد دست مردم ایران را می‌بوسم. شما پرچم حضرت علی(ع) را بلند کرده‌اید. شما چهل و چهار سال علی رغم تهدید و تحریم و جنگ هشت ساله این پرچم را به دوش کشیدید. امید قدس، شما هستید. اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، الان خبری از اربعین نبود. سوریه با ولایت فقیه و جوانان ولایی و شهدای مقاومت حفظ شد. ناامید نشوید. این دوره زمان پیروزی است. زمان شکست نیست. در راه حق، فتنه‌ها زیاد است. راه امام حسین(ع) تنها موکب داری نیست، باید جهاد تبیین کرد.

الحیدری گفت: رهبر معظم انقلاب در بهمن ۱۴۰۰ فرمودند «جهاد تبیین، فریضه قطعی فوری است». این یک حکم ولایی است. ما در این مدت چه کردیم؟ حوزه‌های علمیه چه در داخل و خارج چه کردند؟ اتاق عملیات درست کردیم؟ این هم جهاد است. اگر فرصت تکلیف از دست برود، می‌رود. باید سریع و فوری عمل کنیم.

دبیرکل حزب الله عراق گفت: تبلیغ یک چیز و جهاد تبیین چیز دیگری است‌. در جهاد تبیین با دشمن سروکار داریم. اگر انسان بخواهد در مسیر حق حرکت کند باید جان بر کف و عاشق شهادت باشد. دیگر اینکه آبروی خود را زیر پا بگذارد؛ ما می‌خواهیم نزد خداوند آبرومند باشیم. مهم خدا و امام زمان (ع) است. ما به دنبال ادای تکلیف هستیم. با وجود مشکلات و فتنه‌ها در شرایط خوبی هستید. به کشورهای دیگر نگاه کنید. باید در کمال امیدواری حرکت کنید. نشر امید از مصادیق جهاد تبیین است. کشورهای جبهه مقاومت امیدشان به این انقلاب و ام القرای جهان اسلام است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: امام خمینی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار