امام جمعه اهواز گفت: ما در بحبوحه جنگ اقتصادی هستیم و باید صبر و استقامت داشته باشیم و مانند همیشه مردم در همه سختی‌ها در کنار انقلاب باشند و لطف خداوند شامل حال‌مان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 02 June 2023

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۲  خردادماه) با تاکید بر رعایت تقوا و داشتن سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی سبک زندگی اسلامی که در مقابل سبک زندگی غربی قرار دارد، وجود شاخصه عفاف در تمام امور زندگی است که بنیان خانواده را تقویت می‌کند.

وی افزود: اگر خانواده بر اساس سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد، با توجه به اینکه تشکیل دهنده اجتماع و جامعه است می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: نگهداشتن هر گونه هیجان و تمایل درونی از هر غیر حلالی و پرهیز از هر کار غیر حلال، به معنی عفاف است. اطاعت از اوامر عقلانی و اجتناب از هر آن چیزی که عقل آن را قبیح می‌داند، عفت است.

موسوی‌فرد ادامه داد: همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی می‌تواند ذیل عفت قرار بگیرد و شهوات و تمایلات درونی انسان را کنترل کند؛ عفت در کلام و گفتار، عفت در نگاه، عفت در اندیشه و عفت در پوشش برخی از مصادیق عفت هستند.

وی بیان کرد: باید همه تلاش‌مان را بکنیم تا در جامعه در بحث پوشش و حجاب علاوه بر توصیه‌های مکرر از ناحیه مردم عزیز و برنامه‌ریزی مسئولان، انجام شود. مساله عفاف و حجاب و پوشش بسیار مهم است؛ حجاب و پوشش ذیل زیست عفیفانه قرار می‌گیرد که در این زیست نه تنها زنان بلکه آقایان نیز در ذیل آن قرار می‌گیرند.

امام جمعه اهواز با تسلیت سالروز رحلت امام(ره) گفت: حضرت آیت‌الله عظما تبریزی می‌گفت زمانی که صدام به ایران حمله کرد خبرنگار بی بی سی از وی پرسید چرا به ایران حمله کردید؟ صدام گفت آمدم این سید را خوار و ذلیل کنم. امادیدیم که صدام چگونه به درک واصل شد. امام عظیم الشأن ما زمانی که سال ۵۷ وارد ایران شد، حدود ۸ میلیون نفر از ایشان استقبال کردند و سال ۶۸ در زمان رحلت ایشان نیز بیش از ۱۲ میلیون نفر از سراسر ایران در تشییع جنازه ایشان حضور پیدا کردند. بنابراین چه کسی خوار شد؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: این انقلاب به عنایت خداوند متعال وصل است. مکتب امام عظیم الشأن سرمایه‌ای است که ملت ایران با در دست داشتن این سرمایه عظیم توانسته است گذرگاه‌های دشوار در طول این سال‌ها را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کرده‌ایم.

موسوی‌فرد عنوان کرد: مکتب امام(ره) راهنمای نظری و عملی است که کشور عزیز ما را به عزت، پیشرفت و عدالت می‌رساند و در طول سالیان گذشته عملا همین گونه بوده است.

امام جمعه اهواز گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر جایی توفیق پیدا کردیم جایی بود که به توصیه‌های امام (ره) جامه عمل پوشاندیم.

وی افزود: همچنان نام امام (ره) در بسیاری از کشورها می‌درخشد. ما در دل نعمت هستیم. زمانی که مشکلات اقتصادی را می‌بینیم می‌گوییم این نعمت کجا است؟ اما اگر می‌خواهیم نمره قابل قبول به یک انقلاب بدهیم باید بسته کامل را ببینیم و بررسی کنیم قبل از انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا هستیم؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: چقدر ظلم است که در اغتشاشات اخیر امام (ره) و مقام معظم رهبری را یک طرف قرار دادند و از طرف دیگر پسر رضاشاه را طرف دیگر قرار دادند و شروع به جسارت به امامین انقلاب کردند و گفتند دیکتاتور؛ در حالی که باید رفتار امامین را خوب بررسی کنند و بعد می‌فهمند دیکتاتور چه کسی است.

وی افزود: مکتب امام (ره) ابعاد سه‌گانه‌ای دارد که شامل بعد معنویت، عقلانیت و امامت است که هر سه بعد از اسلام ناب گرفته شده است.

امام جمعه اهواز گفت: ما در بحبوحه جنگ اقتصادی هستیم و باید صبر و استقامت داشته باشیم و مانند همیشه مردم در همه سختی‌ها در کنار انقلاب باشند و لطف خداوند شامل حال‌مان خواهد شد. به تعبیر حاج قاسم سلیمانی فرصت‌هایی که تهدیدها شامل حال‌مان کرده در دل فرصت‌ها دیده نمی‌شود.

موسوی‌فرد با اشاره به اثر بعد معنوی و عقلانیت مکتب امام (ره) در موفقیت‌ها در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: عدالت در منظر امام (ره) به طور مشخص‌تری خودنمایی می‌کند؛ اینکه موی کوخ‌نشین را به کاخ‌نشین نمی‌داد و همه زندگی‌شان را به طبقه مستضعف جامعه معطوف کرده بودند. امام فعلی نیز دائما به توجه به مردم تاکید می‌کند.

وی افزود: در رفتار امام (ره) مراتب عقلانیت، معنویت و عدالت را ملاحظه می‌کنیم. بسیاری می‌گویند ما می‌خواهیم مقام معظم رهبری را ببینیم. روز یکشنبه سالگرد رحلت امام (ره) است و امسال هم به حول قوه الهی میلیون‌ها نفر جمعیت به حرم امام (ره) می‌روند و برنامه‌ریزی شده است که ۵ هزار نفر از خوزستان به حرم امام (ره) بروند بنابراین هر کسی می‌خواهد آقا را ببیند بسم الله.

وی توصیه کرد: امام (ره) بسیار حق به گردن ما دارد و مردم می‌توانند با ماشین‌های شخصی به حرم امام بروند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: این روزها نیروی دریایی ارتش افتخارآفرینی کردند. قبل از انقلاب ناوگان این چنینی نداشتیم تا در عمق اقیانوس‌ها بروند و بعد از ماه‌ها با افتخار برگردند و خار چشم استکبار شوند. نمی‌توانستند ببینند روزی جمهوری اسلامی از نظر بنیه دفاعی به جایی برسد که در عمق اقیانوس‌ها در بیخ گوش استکبار این گونه پیروز شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید ما به نهاده‌های وارداتی و کالاهای سرمایه‌ای وابسته است؛ در پی افزایش نرخ ارز، هزینه‌های تولید بالا می‌رود که این مساله منجر به افزایش قیمت کالاها می‌شود و این مساله موجب رونق سفته‌بازی و دلالی در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو می‌شود و موجب می‌شود نقدینگی از مسیر صحیح خارج شود بنابراین اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به ویژه در کوتاه مدت، نرخ ارز است.

موسوی‌فرد بیان کرد: برخی اوقات قیمت پوشک بچه چند برابر شده در حالی که مواد اولیه آن از خارج از کشور وارد شده است. دولت به این سمت و سو می‌رود که این نهاده‌ها را در ایران تولید کند که بخشی از این کار در حال انجام است.

وی گفت: افزایش نرخ ارز، تولیدکننده را با کمبود نقدینگی مواجه می‌کند و شوک منفی به جامعه وارد می‌کند. مهم‌ترین راهکار در این زمینه این است که بانک مرکزی نباید از نرخ بازار آزاد ارز و قاچاق ارز تبعیت کند که بخشی از آن، این گونه است و در حال اصلاح است. همچنین بانک مرکزی باید اعلام و عمل کند که تمام واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه مرود استفاده در فرآیند تولید با این نرخ اعمالی انجام شود تا تورم مهار شود و تولید افزایش یابد

امام جمعه اهواز بیان کرد: وضعیت خوبی در بحث حجاب نداریم. دشمن برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین مردم باید به صورت گسترده امر به معروف و نهی از منکر بپردازند. ما باید تذکر دهیم. امروزه اگر در برخی از قسمت‌ها برخی از زنان با بدترین حالت بیرون بیایند از کسی تذکر نمی‌گیرند. اگر در یک خیابان ۲۰ تا ۴۰ نفر به صورت مکرر تذکر زبانی بدهند کسی جرات ندارد با این حالت بیرون بیاید. دولت باید بیش از این اماکن را کنترل کند و خوف نداشته باشند.

وی عنوان کرد: دولت با انجام امور زیربنایی باید زمینه گسترش عفت عمومی را در جامعه فراهم کند که در این راستا ایجاد مراکز مشاوره و پاسخگویی به شبهات با هزینه کم و یا رایگان، ایجاد بستر ازدواج آسان جوانان، ایجاد تفریحگاه‌های سالم و متناسب با شأن اسلام، رفع مشکلات اقتصادی و معیشت، ایجاد فضای سالم رقابتی در زمینه ورزش، دانش و هنر اسلامی، دسترسی آسان و ارزان به محصولات حجاب و جهت‌دهی صحیح به محصولات تولیدی حجاب برخی از کارهایی هستند که توصیه می‌شوند.

امام جمعه اهواز در ادامه افزود: یکی از مسائل مردم مسکن است. در بسیاری از استان‌ها به وفور در حال واگذاری زمین هستند و در خوزستان تقریبا بخشی در حال انجام است. همه دستگاه‌های مرتبط واگذاری زمین باید کارگروه تخصصی تشکیل دهند و در همه شهرستان‌ها به افراد دارای شرایط، زمین واگذار کنند. باید به افرادی که مسکن ندارند، مسکن بدهیم.

موسوی‌فرد با بیان اینکه عمده مصیبت‌های نسل ما بحث مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان است، گفت: در هفته گذشته در کارخانه‌ای که مدت‌ها بر زمین مانده بود با تلاش مسئولان این دولت ۷ هزار فرصت شغلی مستقیم و یک هزار فرصت شغلی غیر مستقیم فراهم کردند. باید تولید افزایش یابد تا به تدریج زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار