فاز نخست سامانه حفاظت الکترونیک نفت و گاز مارون به بهره برداری رسید:
آئین افتتاحیه فاز نخست سامانه حفاظت الکترونیک ستاد مرکزی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور رئیس و معاونتهای حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 01 June 2023

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مدیر عامل این شرکت با ابراز خرسندی و تقدیر از  سایر فعالان حوزه امنیت و حراست از پرسنل و دارایی های صنعت نفت به عنوان اموال مردم و منبع تولید ثروت ملی، گفت: امنیت، ضروری ترین نیاز فرایند تولید نفت خام است و برای شرکتی مثل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون که از بزرگترین تولید کنندگان نفت در ایران و کریدور اصلی انتقال بیش از 2 میلیون بشکه نفت ارسالی از سوی سایر میادین منطقه به سوی بخش پالایشگاهی و صادرات کشور است، این موضوع اهمیتی دو چندان پیدا کرده و اتخاذ تدابیر نوآورانه باید برای حفظ امنیت و آرامش تاسیسات فرآیندی  در اولویت قرار گیرد.

مهندس قباد ناصری افزود: این مسئولیت را  مجموعه حراست  به صورت جهادی و انقلابی راهبری و مسیر را برای فعالیت سایر بخش های فنی و عملیاتی هموار می سازد؛ خوشبختانه توانستیم علیرغم وجود ریسک های بلقوه و موانع منتج از تحریم های خصمانه دشمن با هدف ازکار انداختن تولید و اقتصاد کلان کشورمان، تولید را به میزان 101 درصد برنامه ابلاغی تحقق بخشیم.

سدیری: حراست نفت و گاز مارون رتبه برتر "حراست  تراز اول" را کسب کرده است

رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه بر اساس پایش های حراستی، حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون درمیان سایر حراست ها به عنوان حراست تراز اول شناخته شده است، اظهار داشت: دریافت این امتیاز دستاوردی منتج از همکاری و تعامل نزدیک مدیران و حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است و در گزارش های منظمی که از سوی حراست این شرکت ارسال شده، عملکردی پویا، منسجم و استاندارد را مشاهده کردیم.

سید محمد علی سدیری با اشاره به اینکه شعار "مهار تورم و رشد تولید" سرلوحه تصمیم گیری های راهبردی سازمان می باشد، افزود: حفاظت الکترونیک حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در بازه زمانی کمتر از 4 ماه موفق شد چهار پروژه را با تکیه بر توان دانش بنیان ها و متخصصین داخلی طراحی و اجرا کند.

وی انجام مطالعات بر فناوری های بالا(های تک) را از رویکردهای جاری حراست برشمرد و  یادآور شد: ذهن مدیران و کارکنان شرکت ها باید روی تولید تمرکز داشته باشد، امنیت با حراست است؛ بنابراین طرح های بسیار کارآمدی  را برای ارتقا امنیت تاسیسات از  در دستور کار قرارداده ایم؛ برای رسیدن به قله، قطعا سنگریزه هایی وجود دارد اما این موانع کوچک نیز با تلاش همکاران و حمایت مراجع ذیربط مرتفع شده است.

رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: قرار است تعدادی ریزپرنده پیشرفته (توسعه یافته برای انجام امور حراست) علاوه بر حفاظت از خطوط لوله با همکاری دانش بنیان ها، بکارگیری فیبر نوری، و ایجاد سامانه های حفاظت الکترونیک برای کلیه واحدهای عملیاتی را در بخش حفاظت الکترونیک به انجام برسانیم.

ستاد نفت و گاز مارون زیر چتر حفاظت الکترونیک قرار گرفت

رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، موفقیت مجموعه حراست و کسب امتیاز "حراست برتر" را نتیجه اعتماد و حمایت مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت علاوه بر حراست مناطق نفتخیز جنوب دانست و گفت:تنها در بخش ستاد مرکزی شرکت، با بهره گیری از دوربین های (مدار بسته) پیشرفته و سامانه روزآمد برای راهبری آنها، ستاد مرکزی شرکترا زیر چتر حفاظت الکترونیک بردیم و هم اکنون در ادامه این روند، ایجاد یا توسعه  سیستم حفاظت الکترونیک مجتمع های صنعتی شماره 3 و 5 مارون افزون بر گذرگاه رامشیر را نیز در دست اقدام داریم که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

سید محمد موسوی با بیان اینکه حتی با ایجاد، تکمیل و فعال سازی سامانه های پیشرفته در همه واحدهای عملیاتی نیز نیاز ما به نیروی انسانی کارآمد در بخش حراست برطرف نمی شود، یادآور شد: با توجه به گستردگی جغرافیای شرکت و پراکندگی چاه ها و خطوط لوله، افزایش کادر حراست و تقویت این مجموعه در حوزه منابع انسانی یک اولویت به شمار می آید که به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی از کلیه پرسنل پرتلاش حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به ویژه واحد حفاظت الکترونیک که در یک مقطع چهار ماهه، پروژه ای یکساله را به اتمام رساندند، تقدیر کرد.

برچسب ها: نفت و گاز مارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار