رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی عنوان کرد
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی گفت: در 5 سال اخیر 124 تیم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده که ره‌آورد آن 82 مدال رنگی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 13 October 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی شریعتی‌فر در هفتمین همایش سراسری بزرگداشت روز ملی پارالمپیک خراسان جنوبی اظهار داشت: ورزشکاران جانباز امروز همان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند که در دو جبهه ایثار و ورزش از بهترین نام‌آوران ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ورزش برای جانبازان و معلولان یک ضرورت است، افزود: معلولیت نمی‎تواند محدویت را توجیه کند بلکه می‌تواند در یک برنامه‎ریزی مناسب و اصولی بسیاری از مشکلات روحی و جسمی را بهبود بخشد.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی 20 هزار نفر از جمعیت استان جانباز و معلول هستند و حدود 10 درصد این جمعیت زیر پوشش در حوزه ورزش فعال می‎باشند.

شریعتی‌فر مهمترین علت عدم موفقیت در توسعه برنامه‌های ورزش همگانی و قهرمانی را کمبود منابع و اعتبارات و فقدان  فرهنگ‌سازی عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان دولتی و بخش خصوصی باید توجه بیشتری به ورزش خانواده بزرگ جانباز و معلول داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت ورزش جانبازان و معلولان خراسان جنوبی در سه محور حضور، تحرک و نشاط، توانمندسازی و افتخارآفرینی در میادین ورزشی، برنامه‎های راهبردی و سیاست‎های اجرایی را در دست اقدام دارد.

مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور فرهنگی گفت: با دستگاه‎هایی اجرایی از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و مجتمع‌های توانبخشی در راستای توسعه و سازماندهی ورزش جانبازان و معلولان تفاهم نامه‎هایی انعقاد شده است و این در حالی است که 17 دستگاه در این زمینه به صورت مستقیم وظیفه دارند.

شریعتی‌فر تصریح کرد: طی 5 ساله اخیر در بخش قهرمانی، باشگاهی و منطقه‌ای بیش از 100 دوره مسابقات برگزار شده است و حدود 124مورد اعزام تیم به مسابقات کشوری داشته‌ایم که رهاورد این حضور در ماراتن‎های ملی کسب 82 مدال شامل 23 طلا، 26 نقره و 33 برنز بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در شاخص مدیریتی طی سال‌های 90 تا 93 خاطرنشان کرد: رتبه نخست کشوری در گروه (C) استان‎ها و سه عنوان برترین رئیس هیئت استانی در سال‌های 88 و 90 از دیگر افتخارات هیئت ورزش جانبازان خراسان جنوبی است.

در مراسم اختتامیه هفتمین همایش سراسری بزرگداشت روز ملی پارالمپیک خراسان جنوبی از قهرمانان و مدال‌آوران جانباز و معلول استان در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری با لوح سپاس، مدال و هدایای ارزنده‌ای تجلیل به عمل آمد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار