مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری برای پایداری ارتباط در سراسر استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 29 May 2023

رحیم فلاح زاده بیان کرد: فیبرنوری در شبکه ارتباطی مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در خوزستان باهدف تامین پهنای باند مورد نیاز مردم در دست اجرا است.

وی با اشاره به اتصال اغلب شهرهای استان به شبکه فیبرنوری افزود: در چند روز اخیر شهر زهره از توابع شهرستان هندیجان از مسیر روستای دهملا به امیدیه به شبکه فیبر نوری متصل و در رینگ پایداری شبکه استان قرار گرفت.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با حفاری و فیبرکشی و نصب تجهیزات سیستم‌های فنی انتقال و ایجاد مسیر پروتکشن جدید( رینگ ارتباطی)، ارتباطات مخابراتی در روستای باستانی دهملا از توابع هندیجان پایدارتر شد.

فلاح زاده افزود: با توجه به اهمیت پایداری ارتباطات در روستاها به ویژه در مناطق گردشگری و با تامین شبکه فیبرنوری این ساختار در روستای دهملا هندیجان با هدف پوشش شبکه روستاهای اطراف، این شبکه ارتباطی به ظرفیت ۲.۵G ایجاد شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اهمیت رینگ ارتباطی ادامه‌داد: با ایجاد شدن این خط ارتباطی از این پس تمامی ارتباطات مخابراتی روستای دهملا از توابع هندیجان زیر پوشش رینگ ارتباطی قرار خواهد گرفت به طوری که اگر ارتباطات مخابراتی روستای دهملا از یک مسیری دچار اختلال و یا قطعی احتمالی شود، ارتباطات از طریق مسیر دوم پروتکشن (جایگزین) برقرار و پایدار خواهد ماند طوری که مشترکین، خدمات ارتباطی خود را بدون احساس هیچگونه قطعی و یا اختلالی دریافت می کنند.

فلاح زاده تصریح‌کرد: با بهره‌برداری از این خط ارتباطی جدید، تمامی ارتباطات مخابراتی روستای دهملا، شهر زهره و سویره در رینگ ارتباطی قرار می گیرند و دچار قطعی ارتباط نمی شوند.

رینگ ارتباطی ساز و کار مخابراتی است که برای جلوگیری از قطع شبکه انجام می‌گیرد، در این فرآیند شبکه‌های مخابراتی جایگزین تعریف می شود تا در صورت قطعی شبکه از شبکه جایگزین استفاده شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار