مدافع ۱۹ ساله خوزستانی تیم فوتبال السد قطر می گوید دوست دارد از همین باشگاه قطری به تیم های سطح اول اروپا برسد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 28 May 2023

محمدامین حزباوی مدافع جوان و ۱۹ ساله فولاد خوزستان، از پدیده‌های فصل جاری فوتبال ایران با قراردادی پنج ساله به تیم السد قطر، قهرمان فصل جاری مسابقات باشگاهی این کشور ملحق شد. انتقالی که این روزها زیاد درباره آن صحبت می‌شود و شاید علت آن نیز رسیدن حزباوی از دل فوتبال زمین خاکی‌های فوتبال خوزستان به باشگاه فولاد و سپس باشگاه السد قطر باشد.

حزباوی در فصلی که گذشت توانست عملکرد خوبی را در ترکیب فولاد نشان دهد و از بهترین بازیکنان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود. او که همراه تیم ملی جوانان نیز راهی مسابقات جام ملت‌های آسیا شده بود و از مدافعان آینده‌دار فوتبال ایران به شمار می‌رود، عملکرد خوبش همراه با فولاد و تیم ملی جوانان باعث شد مشتری‌های خارجی زیادی پیدا کند. عملکردی که حتی نظر امیر قلعه نویی را برای دعوت او به تیم ملی جلب کرد.

در ادامه گفت وگوی ایسنا را با محمدامین حزباوی مدافع آینده دار ایرانی می‌خوانید.

*این روزها همه در خصوص یک انتقال بزرگ در فوتبال ایران صحبت می‌کنند، آن هم پیوستن مدافع ۱۹ ساله خوزستانی به تیم السد قطر. درباره حضور در تیم السد توضیح دهید.

بعد از دو بازی آسیایی همراه تیم فولاد برابر تیم‌های الفیصلی و الهلال عربستان، باشگاه السد مشتری من شد و من از آن‌ها خواستم دو ماه به من فرصت بدهند تا هم لیگ ایران تمام شود و هم این که بتوانم از طریق مدیر برنامه‌هایم و باشگاه فولاد، با این باشگاه قطری مذاکرات جدی داشته باشیم. خدا را شکر مذاکرات به خوبی انجام شد و این انتقال که از آن به عنوان انتقال بزرگ یاد می‌شود صورت گرفت و من فکر می‌کنم در این انتقال باشگاه فولاد بیشتر سود برد.

*به نظر می‌رسد حضور در السد آن هم در این سن می‌تواند تجربه خوب و درس بزرگی برای امین حزباوی باشد.

بله. به نظرم انتقال مهمی صورت گرفت و اینکه می‌توانم برای باشگاه بزرگی چون السد و کنار بازیکنان بسیار خوب آن بازی کنم باعث افتخار من است و از حضور در این باشگاه بسیار خوشحال هستم. تمام تلاشم را می‌کنم که به عنوان نماینده خوزستان، نماینده فولاد و نماینده ایران، اتفاقات خوبی در این مسیر برای من رقم بخورد.

حزباوی: چرا در ۱۹ سالگی به السد رفتم؟

*به نظر می‌رسد حزباوی کار سختی برای ثابت کردن خود در تیم السد و قرارگرفتن در ترکیب این تیم دارد.

بله کار بسیار سختی است اما تمام تلاشم را می‌کنم تا بسیار خوب تمرین کنم و نظر سرمربی را برای حضور در ترکیب جلب کنم. برای هر تیم بازی کردن سخت است و رسیدن به ترکیب اصلی تیم‌های بزرگی چون السد سخت‌تر است و باید تلاش دوچندانی داشت.

*چقدر به موفقیت در این تیم قطری امیدوار هستید؟

بسیار امیدوارم و مطمئنم صددرصد موفق خواهم شد. من از گفتار و رفتار مدیران باشگاه السد بسیار خوشم آمد و آن‌ها خیلی صمیمانه و گرم با من برخورد کردند. من السد را مانند خانه خود و باشگاه فولاد می‌دانم و شک ندارم در این تیم نیز موفق خواهم بود.

*شرایط و امکانات باشگاه السد را چطور دیدید؟

یکی، دو روز در قطر بودم و از امکانات این باشگاه بازدید کردم و باید بگویم امکاناتی در حد فوتبال اروپا دارند و به نظر من این باشگاه در آسیا تیم اول است.

*بعد از انتقال شما به السد قطر برخی معتقد هستند که حزباوی می‌توانست به جای پیوستن به تیمی در حوزه خلیج‌ فارس در فوتبال اروپا شاغل شود، نظرتان در این زمینه با توجه به اینکه گویا از آن‌ها هم پیشنهاد داشتید، چیست؟

تیم‌ها در حوزه خلیج فارس با هم متفاوت هستند و السد با سایر تیم‌های حوزه خلیج فارس فرق دارد . این تیم همیشه برای قهرمانی در لیگ قطر و آسیا می‌جنگد و تیمی است که همیشه دوست دارد قهرمان باشد و به نظر من دست‌کمی از تیم‌های اروپایی ندارد. تیمی است که بازیکنان آن حتی مدنظر باشگاه‌های اروپایی قرار می‌گیرند، پس تیمی با این شرایط جای پیشرفت زیادی برای بازیکن دارد.

*حزباوی در دو، سه سال اخیر مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده است؛ با این شرایط چقدر به رسیدن به تیم‌های اروپایی به واسطه دیده شدن در تیم السد امیدوار هستید؟

من این امید را دارم که خیلی زود نیز مدنظر تیم‌های خوب اروپایی قرار بگیرم و اگر پیشنهادی از تیم‌های سطح اول اروپایی داشته باشم حتما به آن ها فکر می‌کنم و به این قضیه خوش‌بین هستم. به هر حال من در تیمی حضور دارم که همیشه برای قهرمانی می‌جنگد پس باید به رسیدن به اروپا هم خوش‌بین باشم. من به السد رفتم چون تیم بسیار بزرگی است و امیدوارم از همین تیم هم به سطح اول فوتبال اروپا برسم.

حزباوی: چرا در ۱۹ سالگی به السد رفتم؟

*دوست دارید در آینده در کدام باشگاه اروپایی توپ بزنید؟

من لیگ اسپانیا را خیلی دوست دارم و تمام تلاشم ر ا می‌کنم که به این لیگ برسم و بتوانم تجربه بازی کردن در این سطح را هم به دست بیاورم.

*بعد از انتقال شما به تیم السد در سن ۱۹ سالگی خیلی‌ها مسیر موفقیت شما را همان مسیر مهدی طارمی می‌دانند. آیا حزباوی می‌تواند یک طارمی دیگر برای فوتبال ایران باشد؟

تمام تلاشم را می‌کنم که مسیر موفقیت را ادامه دهم و بتوانم در باشگاه‌های اروپایی شاغل شوم.

*خیلی‌ها انتظار داشتند حزباوی یکی، دو سال دیگر در تیم فولاد و تیم‌های ایرانی بازی کند و شاید با تجربه بیشتر لژیونر شود اما در نهایت تصمیم شما این بود که در سن ۱۹ سالگی از فوتبال ایران خارج شوید و مسیر بزرگ‌تری را تجربه کنید. جدایی از فولاد در این مقطع برای شما به چه صورت بود؟

من پیش از رسیدن پیشنهاد السد از تیم‌های ایرانی و حتی تیم‌های اروپایی و دیگر باشگاه‌های حوزه خلیج فارس پیشنهاد داشتم اما هیچ وقت به جدایی از فولاد فکر نمی‌کردم و می‌خواستم به کارم در این باشگاه تا دو سال آینده ادامه دهم ولی همان‌طور که گفتم بعد از بازی مقابل الفیصلی و الهلال عربستان، پیشنهاد السد به دستم رسید و تصمیم گرفتم به صورت جدی به این قضیه فکر کنم. درست است ۱۹ سال سن دارم اما از طرفی هم دوست داشتم خیلی زود باتجربه شوم و با توجه به این که باشگاه بزرگی چون السد به من پیشنهاد داده بود، علاقه مند بودم با حضور در این باشگاه خیلی پیشرفت کنم و با کسب تجربه لازم افتخار کشورم ایران شوم.

*پس به نظر می‌رسد السد همان تیمی است که به اهداف فوتبالی شما بسیار نزدیک است.

بله همین‌طور است و به نظرم باشگاهی است که با حضور در آن می‌توانم به اهداف بعدی‌ام در فوتبال دست پیدا کنم. اهداف بسیار بزرگی دارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا در السد عملکرد خیلی خوبی داشته باشم زیرا با تمام وجود این باشگاه را دوست دارم و امیدوارم بهترین بازی‌ها را برای این تیم قطری انجام دهم.

*پیش از این منصوریان عنوان کرده بود اگر باشگاهی خارجی امین حزباوی را بخواهد باید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بابت دریافت رضایت‌نامه به باشگاه فولا بدهد. در نهایت با چه مبلغی به السد پیوستید؟

من اصلاً از مبلغ قرارداد هیچ اطلاعی ندارم زیرا توافقات بین دو باشگاه فولاد و السد صورت گرفت. اما می‌دانم فولاد حق رشد را می‌گیرد و حتی اگر به باشگاه دیگر هم انتقال پیدا کنم باز هم فولاد می‌تواند درصدی را دریافت کند.

*شما زمان مدیریت سعید آذری در باشگاه فولاد جزو ۱۵ بازیکن آکادمی بودید که باشگاه با آن‌ها قرارداد بست. به نظر می رسد همین دیده شدن به قرار گرفتن شما در این مسیر کمک زیادی کرد.

زمانی که باشگاه قرارداد بستم همان فصل به تیم فولاد نوین پیوستم و یک فصل برای این تیم بازی کردم. سپس توسط عبدالله ویسی به تیم بزرگسالان فولاد راه پیدا کردم که. از او تشکر می‌کنم و واقعا به من کمک کرد. همچنین وقتی در تیم ملی جوانان بودم، آقای نکونام جایگزین آقای ویسی شد که نکونام هم به من اعتقاد خیلی زیادی داشت و کم‌کم به من بازی داد ولی لیگ بیست و دوم فرصت بسیار خوبی بود که من بتوانم خیلی خوب خودم را نشان دهم و از نکونام هم بابت اعتمادش تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم راه پیشرفت من را هموار کرد و در پیشرفتم بسیار تاثیر داشت. فکر می‌کنم اوج موفقیت من در بازی‌های آسیایی و بازی‌های تیم ملی جوانان بود و عملکردم باعث شد مدنظر مشتری‌های زیادی قرار بگیرم.

حزباوی: چرا در ۱۹ سالگی به السد رفتم؟

*به نظر می‌رسد حزباوی اکنون برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی ایران انگیزه دوچندانی پیدا کرده است و حتی شاید نگاه سرمربی تیم ملی هم اکنون به شما متفاوت شده باشد.

هر بازیکنی آرزو دارد در تیم ملی کشورش بازی کند و خوش بدرخشد. من هم تمام تلاشم را می‌کنم که روزی در ترکیب ثابت تیم ملی ایران قرار بگیرم و به تیم ملی کمک کنم.

*مدتی پیش که بحث پیوستن شما به تیم‌های حوزه خلیج فارس مطرح شد، همزمان بحث تغییر تابعیت شما و و حضور شما در تیم ملی قطر نیز شنیده شد. در این خصوص هم توضیح دهید.

من هیچ پیشنهادی از تیم ملی قطر نداشتم و اصلاً بحث تغییر تابعیت مطرح نبود و فقط بعد از بازی‌های آسیایی از تیم السد پیشنهادی به دست من رسید که اکنون هم با آن قرارداد بسته‌ام. من می‌خواهم برای تیم ملی ایران بازی کنم و حتی بعد از چنین شایعاتی در صفحه شخصی خودم در اینستاگرام این موضوع را تکذیب کردم.

*اکنون امین حزباوی امید خیلی از جوانان فوتبالیست خوزستانی شده است. جوانانی که شاید به خاطر نبود امکانات لازم علی‌رغم پتانسیل و توانمندی‌شان از ادامه فعالیت در این رشته دلسرد شده اند. چه پیامی برای آن ها دارید.

کاری که من به عنوان یک جوان انجام دادم این بود که همیشه تمرین کردم، تمرین کردم و تمرین کردم و همیشه در تمرینات تلاش داشتم، منظم و باانگیزه باشم. ضمن اینکه یک ورزشکار باید حواسش به نوع زندگی حرفه‌ای فوتبالی‌اش هم باشد. وقتی چینن شرایط‌هایی را داشته باشی مطمئنا یک سرمربی هم به راحتی به فوتبالیست اطمینان پیدا می کند. به هر حال من بسیار مصمم بودم که در مسیر موفقیت قرار بگیرم.

*در این مسیر خانواده‌ات چقدر حامی شما بودند؟

من قرارگرفتن در این مسیر موفق را مدیون پدر و مادرم هستم که بسیار به من کمک کردند. دست پدر و مادرم را که همیشه حامی من بوده‌اند و به صورتی از من حمایت کردند که همیشه خیالم راحت باشد می‌بوسم. قدردان و همیشه مدیون آن‌ها هستم.

*و صحبت پایانی...

شاید با توجه به اینکه در سن ۱۹ سالگی به تیم السد پیوسته‌ام خیلی‌ها نگران آینده‌ام باشند اما شک نکنید تلاش می‌کنم تا همه را سربلند کنم. ابتدا تلاش می‌کنم بهترین‌ها را برای خودم رقم بزنم و وقتی بهترین‌ها برای خودم رقم بخورد طبیعتاً این بهترین‌ها برای ایران خواهد بود. پس کسی نگران نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار