استاندار خوزستان گفت: دولت یک میلیارد دلار فاینانس برای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 26 May 2023

به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اداری شهرستان لالی بیان کرد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به استان خوزستان اختیار داده شده تا با فروش سهم نیشکر بخشی از هزینه این طرح تامین شود.

وی افزود: مصوبات خوبی در سفر رئیس‌ جمهور برای شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی و اندیکا دیده شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران با عملکرد خود کارآمدی نظام را به تصویر بکشند، بیان کرد: مسئولان از ایده‌ های جدید بهره ببرند و تنها به دنبال بودجه برای انجام کار نباشند.

وی با تاکید بر اجرای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان افزود: یکی از مشکلات سد دز نبود سدی به عنوان موج شکن این سد است تا به هنگام بارندگی شدید و باز شدن دریچه‌ها از بروز سیلاب جلوگیری کند در این راستا اجرای سد بختیاری در اولویت قرار دارد.

حسینی محراب با بیان اینکه نباید فاصله ای میان مردم و مدیران وجود داشته باشد، گفت: سه خط آب غدیر، فدک و کوثر باید اجرا شوند زیرا آب آشامیدنی و کشاورزی ما در منطقه وابسته به اجرای این خطوط است.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی دشت‌های گلگون خوزستان و ایلام، در فاز نخست این طرح در سطح ۲۹۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید.

اجرای مرحله دوم این طرح در سطح ۲۵۵ هزار هکتار برای شبکه‌های اصلی و فرعی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا خواهد شد.

برچسب ها: کشاورزی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار