استاندار خوزستان گفت: تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 25 May 2023

علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در همایش چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول در حسینیه ثارلله این شهر افزود: اکنون در کارزار اقتصادی، معیشتی، ازدواج و اشتغال جوانان هستیم و امیدواریم بتوانیم همچون شهدا ما نیز انجام وظیفه کنیم.
وی ادامه داد: تمام توان خود را با حضور نخبگان، اتاق فکر و خانواده‌های شهدا به کار گرفتیم تا سیاه نمایی دشمن و جنگ داخلی که دشمن می‌خواهد ایجاد کند را بی‌اثر کنیم.
استاندار خوزستان بیان کرد: دشمن شبهه افکنی کرده و برخی از خودی‌ها این شبهه‌ها را نقل می‌کنند که امیدواریم دزفول نقش ادبیاتی و هدایتی خود را در این شرایط ایفا کند.
وی خوزستان را مملو از علوم دانست و افزود: علوم زیادی توسط مردم دزفول به عنوان یک قطب فکری و منظومه ایمانی تولید شده و تمام استان از آنها بهره مند شده‌اند.

حسینی محراب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: مردم دزفول با تقدیم ۴۰ سردار و فرمانده، ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و تعداد زیادی آزاده، رزمنده و ۱۰‌ها هزار بسیجی در دوران دفاع مقدس فتح الفتوح کردند.
وی افزود: نسل جوان و جدید برای ماندگار کردن آرمان‌های امام از نسل گذشته بهتر و قوی‌تر و جزو افتخارات ما هستند که امیدواریم با این جوانان قله‌های جهان را فتح کنیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مقاومت از بطن و درون است و اگر قوی باشد خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: مقاومت مردم دزفول در دفاع مقدس و زمانی که دشمن تا پای کرخه هم پیش آمده بود با اعتقادات و مبانی ایمانی مردم محرز بود.

حسینی محراب گفت: شیخ مرتضی انصاری و آیت الله قاضی باعث پرورش ایمان در بین جوانان شدند؛ جوانانی که با دست خالی با سلاح‌های کوچک با دشمن تا دندان مسلح ایستادند.
وی به نقش علمای بزرگ مانند آیت الله مخبر و معزی نیز اشاره کرد و افزود: در معرفی این بزرگان دزفول کمی کوتاهی شده است؛ در دزفول شهدایی داشتیم که با امام زمان (عج) ارتباط داشتند و زمان شهادتشان را می‌دانستند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم دزفول در خط مقدم و پشت جبهه حماسه آفریدند، بیان کرد: محاسبات دشمن با مقاومت مردم شکست خورد؛ در حالی که دشمن می‌خواست با حرکت از شمال و جنوب، استان خوزستان را دور بزنند ولی با مقاومت مردم و فتح المبین همه محاسباتش بر هم زده شد.
وی افزود: این قدرت روحی بلند نشانه ایمان درونی مردم دزفول است که در چهره رزمندگان، شهدا و آزادگان خودش را نشان داد؛ امیدواریم با این قدرت روحی بتوانیم مراحل بعدی فتح خرمشهر را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا همایش ملی چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول با حضور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و سایر مسوولان نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار