نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: آزاد سازی خرمشهر درس شیرینی مقاومت، ایثار و شهادت را به همه آموخت.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 24 May 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی موسوی‌فر چهارشنبه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: طی هشت سال دفاع مقدس با شرق و غرب و بیشتر از ۸۹ کشور در جنگ بودیم اما با ایثارگری هایی که شد، یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد.

وی رشد کیفی، عمقی، کمی مکتب تشیع و تبدیل شدن ایران اسلامی به کانون شیعه را از ثمرات وجود امام رضا علیه‌السلام در ایران اسلامی دانست و افزود: آزادسازی خرمشهر پایان توهم کسانی است که به شکست ایران در جنگ دل بسته بودند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بیان داشت: حجم بالای تجهیزات دشمن در خرمشهر بیان این واقعیت بود که این شهر برای آنها شهری راهبردی و مهم بود.

وی افزود:در زمان جنگ تحمیلی توان ساخت یک فشنگ را هم نداشتیم ولی امروز با رهبری مقام معظم رهبری به جایی رسیدیم که در ساخت تجهیزات نظامی شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: در دل تحریم‌ها توانستیم ابرقدرت منطقه شویم و در علم، فناوری و تکنولوژی جز کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی افزود: متاسفانه در بخش اقتصادی علی ‌رغم تذکر رهبری در ۱۰ سال گذشته با مشکل مواجه بودیم که این امر ناشی از نگاه به غرب در گذشته بود.

وی خواستار روان سازی تبادلات مرزی در شلمچه شد و گفت: در بخش اشتغال و عمران شهری مردم مطالبات دارند که نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه خرمشهردر ادامه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام و سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر گفت: مردم این شهر پای ارزش های انقلاب اسلامی ، شهدا و مقام معظم رهبری ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جواد عادلپور افزود: امروز خرمشهر بواسطه اخلاص شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس میعادگاه مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: آزاد سازی خرمشهر درس شیرینی مقاومت را به همه آموخت

وی افزود: خرمشهر به نگاه ویژه دولت نیاز دارد که بعد از سالها، توجه لازم از سوی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به این شهرستان شاهد هستیم.

امام جمعه خرمشهر گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خاص در همه بخش‌های اقتصادی است که برای تحقق آن نیاز نگاه ویژه مسئولان است.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار