مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بر تسریع در تامین زمین‌های طرح نهضت ملی در شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 24 May 2023

محمدحسین پناهی‌فر در جلسه هماهنگی با روسای ادارات راه و شهرسازی استان با تاکید بر تسریع در تامین زمین‌های طرح نهضت ملی در شهرستان‌های مختلف اظهار کرد: شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت توافق با مالکان به عنوان ۲ راهکار مهم برای تامین زمین است.

وی تاکید بر شناسایی بیشتر اراضی مستعد طرح نهضت ملی مسکن افزود: در این راستا روسای ادارات در شهرستان‌ها مکلف هستند با پشتیبانی فرماندار شهرستان، اراضی مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده و خارج از شهر را شناسایی کنند.

پناهی‌فر با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده سه و چهار این قانون خانوارهای دارای چهارقلو یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال و سه فرزندی که فرزند سوم پس از تاریخ ابلاغ این قانون متولد شده باشد می‌توانند از طرح واگذاری زمین بهره‌مند شوند.

لزوم ساماندهی متقاضیان قانون جوانی جمعیت

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت روسای ادارات ما موظف هستند که نسبت به ساماندهی متقاضیان این طرح اهتمام جدی داشته باشند و براساس اولویت دستورالعمل این قانون اقدام کنند.

به مزایده گذاشتن اراضی درمانی و برگزاری نشست‌های شورای مسکن شهرستان‌ها با حضور فرمانداران از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در این جلسه بود.

در پایان این نشست از رییس اداره راه و شهرسازی هندیجان در راستای اخذ سند برای  ۲۲۰ هکتار زمین، رییس اداره اندیمشک برای اخذ سند ۳۷ هکتار در محدوده شهر و رییس اداره آغاجاری برای اخذ سند ۵۲ هکتار در حریم شهر قدردانی شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار