رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تفکیک پسماند، از تفکیک روزانه حدود ۶۰۰ تُن پسماند در این کارخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 23 May 2023

احمد سراج با تاکید بر نظافت شهر اظهار کرد: نگهداشت شهر، نظافت و حوزه رُفت و روب یکی از ضرورت‌های خاص و مطالبه جدی مردم از شهرداری بوده و هرچه بیشتر در این حوزه تلاش شود، شهر بهتر، تمیزتر و عاری از زباله‌ای خواهیم داشت. در نتیجه علاوه بر ایجاد شرایط بهداشتی، رضایت‌مندی شهروندان نیز حاصل می‌شود.

وی با اشاره به بررسی موضوعات متعدد در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز افزود: بررسی وضعیت نظافت شهری در دو حوزه عوامل شهرداری که باید خدمات را ارائه دهند با تاکید بر گزارش‌های شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و با توجه به برونسپاری جمع آوری زباله و رُفت‌ و روب، عملکرد پیمانکاران در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با بیان اینکه عملکرد حوزه خدمات شهری مناطق هشتگانه شهری در طول ساعت ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: این بررسی‌ها با تاکید بر مطالبات گزارش‌های مردمی و خروجی‌های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ انجام شد. علاوه بر آن پایش‌ مدیریت سامانه در خصوص پاسخگویی و رفع مشکل تا رضایت‌مندی شهروندان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: رُفت و روب مناسب جزو اولویت‌های مهم شهروندان بوده است که با دعوت از پیمانکاران، مطالبه جدی مردم با آن‌ها در میان گذاشته شد تا نظارت بیشتر و بهتری بر عملکرد آن‌ها انجام شود. علاوه بر آن تاکید شد که پیمانکاران تجهیزات خود را به روز کنند.

سراج با اشاره به مراجعات شهروندان در دو ماهه اول امسال به سامانه ۱۳۷ اضافه کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داد علاوه بر اینکه میزان مراجعه شهروندان در دو ماه نخست سال جاری نسبت به همین بازه در سال قبل افزایش داشته، میزان گزارش‌های مردمی نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است.

اختصاص ۳۰ هزار تُن قیر در سفر رئیس جمهور به خوزستان

عضو شورای شهر اهواز آسفالت معابر را اولویت اول شهروندان اهواز دانست و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در آسفالت، شورای ششم به مساله آسفالت معابرنگاه ویژه‌ای دارد بنابراین در بودجه امسال شهرداری یک هزار میلیارد تومان برای آسفالت معابر پیش بینی شده است. علاوه بر آن در سفر ریاست جمهوری ۳۰ هزار تُن قیر برای آسفالت معابر اهواز مصوب شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ تیم زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز گفت: در اوایل سال گذشته ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جزو سه مطالبه اول شهروندان بود که با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده بر اساس قانون و همکاری با حامیان و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه رتبه قابل قبولی میان کلانشهرهای کشور به دست آمده است.

سراج عنوان کرد: با وجود اقدامات انجام شده، همچنان نظافت شهری جز اولویت‌های مهم شهروندان است که این مطالبه پیگیری و بررسی شده است.

خرید ۶ هزار مخزن زباله

وی گفت: کمبود مخازن پسماند یکی از مسائلی است که به طور جدی توسط شهروندان پیگیری شده است. تاکنون حدود ۶ هزار مخزن زباله خریداری شده است و به مرور به مناطق شهرداری تحویل داده می‌شود. وجود این مخازن مانع از پخش و رهاشدن پسماند در سطح معابر می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: موضوعات مرتبط با رُفت و روب علاوه بر آموزش کارگران شهرداری، نیازمند قرار دادن تجهیزات مناسب در اختیار کارگران است.

وی افزود: برای این کار در ابتدا یک رضایت‌مندی نسبی در میان کارگران خدمات شهری ایجاد کردیم و سپس با استقرار سامانه‌های مختلف به دنبال هوشمندسازی خدمات شهری، نظارت بر عملکرد کارگران، مناطق و پیمانکاران بودیم و به مرور این سامانه‌ها با تکمیل اطلاعات پایه وارد فرآیند خدمات شهری می‌شوند.

سراج ضمن تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی و همراهی شهروندان با مدیریت شهری ادامه داد: یکی از پایه‌های مهم مدیریت شهری همراهی و مشارکت مردم در بهبود شرایط و مدیریت شهر است؛ این همراهی در برخی موارد نیازمند آموزش است که با استفاده از پتانسیل فضای مجازی، رسانه‌ها و سایر موارد اقدامات خوبی انجام شد که نمونه آن رعایت زمان‌بندی بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۲۳ است به گونه‌ای که منطقه ملاشیه در صدر رعایت این زمان‌بندی در میان محلات مختلف اهواز قرار دارد؛ این در حالی است که در برخی محلات سه بار در شبانه‌روز زباله‌ها جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه خدمات شهری موجب افزایش بودجه‌های عمرانی می‌شود، افزود: تفکیک زباله در مبدا و هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک از مبدا با مشارکت شرکت بهروب از چهار ماه پیش آغاز و تاکنون ۶ هزار خانواده در این نرم‌افزار عضو شده‌اند و پسماند خشک را از مبدا تحویل می‌دهند و هزینه آن را دریافت می‌کنند؛ البته بخش زیادی از شهروندان هزینه پسماند خشک را به مددجویان بهزیستی و موسسات خیریه اهدا می‌کنند.

راه‌اندازی کارخانه تفکیک پسماند در مقصد

عضو شورای شهر اهواز گفت: راه‌اندازی کارخانه تفکیک پسماند در مقصد، یکی از برنامه‌های مهم شهرداری اهواز بود که از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و روزانه حدود ۶۰۰ تُن پسماند را تفکیک می‌کند. زباله‌های غیر قابل بازیافت نیز در سلول شماره دو سایت صفیره به صورت بهداشتی دفن‌ می‌شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار