سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تاخیر در راه اندازی پروژه های سرمایه‌گذاری باعث شده تا خوزستان یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری باشد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 22 May 2023

محمد راضی جلالی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان‌کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار خوزستان در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور، منابع و اعتبارات استان نیز باید در حوزه های مختلف مورد بازنگری قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه بانک ها باید در خوزستان برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجرای پروژه های اشتغالزا مشارکت کنند اظهارکرد: سرمایه گذاران بخش تولید باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: بخش قابل توجهی از طرح های تولیدی استان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند که تکمیل آنها درگرو تامین منابع مورد نیاز توسط بانک ها است.

راضی جلالی ادامه‌داد: تاخیر در راه اندازی این پروژه ها باعث شده تا خوزستان یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی به عنوان کالاهای جانشین گوشت مرغ، خانوارها به سمت تامین پروتئین از طریق مصرف گوشت مرغ روی آورده اند که یکی از عوامل مهم افزایش قیمت این کالا در اثرافزایش تقاضا است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: روند تولید و مدیریت تولید مرغ یک روند معیوب است، چرا که مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می برند و بیشترین سود را دلالان کسب می کنند.

وی با بیان اینکه نمیشود در بازار دستوری کار کرد اظهار کرد: باید با بخش خصوصی تعامل کرد و راه حل عملیاتی، افزایش تولید و مثبت کردن موازنه تولید و مصرف است.

لذا باید با توسعه شبکه تولید مرغ، قیمت این کالا را در بازار متعادل کنیم و می باید یک راهکار عملیاتی اتخاذ گردد بطوریکه تمامی حلقه های موثر در زنجیره تولید مرغ منتفع شوند.

راضی جلالی ادامه داد: در کوتاه مدت با ورود مرغ منجمد در بازار می توان کمبود مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین کرد، همچنین یکی دیگر از راه های جبران کمبود مرغ در میان مدت، راه اندازی واحدهای مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالاست.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: تا زمانی که قیمت مشخصی برای شکر با در نظر گرفتن سود توزیع کننده عمده و خرده فروش تعیین نشود مشکل عرضه و قیمت این کالا حل نمی شود.

علی محمد رحمانی زاده اظهار کرد: شرکت های توزیع کننده شکر در استان نیز باید میزان شکری را که در بازار استان توزیع می کنند به صورت شفاف اعلام کنند، خوزستان قطب تولید شکر است و نباید مردم استان در تامین این کالا مشکلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دلالان عامل اصلی اختلال در بازار مرغ هستند افزود: ۸۵ دلال در بازار مرغ استان وجود دارد که باید این افراد برای یک بار هم که شده شناسایی و سازماندهی شوند تا بخش عمده ای از مشکل و مسائل بازار مرغ در استان حل شود.

بودجه‌ تعیین شده دولت در سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است که با درنظر گرفتن میزان سرمایه و اعتبار اختصاصی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها در این سفر برای استان، این رقم به ۴۰۰ هزارمیلیارد ریال افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار