تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در حالی به لیگ یک سقوط کرد که با دریافت ۵۹ گل ضعیف ترین خط دفاع در بین ۱۷ تیم لیگ برتری را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 22 May 2023

لیگ بیست و دوم برای نمایندگان خوزستان پایان چندان خوشی نداشت؛ فولادی که گفته می شد برای قهرمانی بسته شده است در نهایت با فراز و نشیب فراوان، نتوانست عنوانی بهتر از هفتمی به دست آورد، نفت آبادان نیز لحظه آخری و با یک معجزه در لیگ ماند و نفت مسجدسلیمان هم راهی لیگ یک شد.

فقر گلزنی در بیشتر بازی های لیگ برتر به وضوح به چشم دیده شد و در معدود بازی ها، تیم ها توانستند در امر گلزنی موفق باشند که همین فقر گلزنی شامل سه تیم خوزستانی نیز می شود؛ سه تیمی که موفق نشدند در پایان لیگ آمار خوبی را به ثبت برسانند و ضعف در خط حمله و حتی با توجه به تعداد بالای گل های دریافتی، ضعف در خط دفاع سه تیم فولاد و دو تیم نفتی کاملا مشهود است.

فولاد در این فصل ۲۷ گل به ثمر رساند و در مقابل نیز ۲۶ گل دریافت کرد و با تفاضل ۱+ به کار خود پایان داد و این آمار مطمئنا برای تیمی که با عنوان تیم کهکشانی و صرف هزینه بالا به امید قهرمانی پا به لیگ برتر گذاشته بود، آماری دور از انتظار و نگران کننده است.

نفت آبادان هم که فصل عجیبی را با تغییرات بسیار اما پایان خوش و فرار از سقوط پشت سر گذاشت، در قبال ۲۲ گل زده، ۳۶ گل دریافت کرد و با ثبت تفاضل ۱۴-، باز هم ضعف در دو خط حمله و دفاع آن نیز مشخص است.

اما در بین سه نماینده خوزستان، نفت مسجدسلیمان ضعیف ترین خط حمله را به خود اختصاص داد؛ این تیم که عمق فاجعه در آن با سقوطش به دسته پایین تر مشخص است، در قبال ۲۲ گل زده، ۵۹ گل دریافت کرد و با تفاضل ۳۷- به کار خود در لیگ برتر پایان داد.

این آمار نشان می دهد تیم های خوزستانی برای بازگشت به مسیر درست فوتبالی و آغاز یک فصل موفق در لیگ ۲۳، از اکنون باید به فکر بستن تیم و جذب نفرات لازم برای پرکردن خلاء‌ها در پست های مدنظر جهت بهبود وضعیت خط دفاعی و حمله خود باشند تا تیمی مثل فولاد که از جمله تیم‌های پرهزینه لیگ برتر محسوب می شود، فصلی را که به امید قهرمانی آغاز می کند برای ماندن در میانه های جدول به پایان نرساند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار