رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عرضه مرغ خارج از قیمت مصوب، تخلف محسوب می‌شود گفت: این سازمان در حال ایجاد شرایطی برای واگذاری فرآیند کامل تولید تا عرضه مرغ توسط اتحادیه مرغداری‌ها است.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 22 May 2023

رحمت الله پریچهر در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان‌کرد: طبق قیمت مصوب مرغ زنده درب مرغداری ۵۲۰ هزار ریال و مصرف کننده ۷۳۰ هزار ریال است و عرضه مرغ مغایر با این قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: طی ۲ ماه گذشته ۹۸۸ بازرسی و ۵۴۳ پرونده تخلف در بخش مرغ در استان از سوی بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شده و ۱۵۴ تخلف در تعزیرات حکومتی محرز شده است.

پریچهر اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود اما برای تامین نیاز بازار استان باید ۲۰۰ تن دیگر به این میزان اضافه شود، باید این میزان کسری را از استان های دیگر تامین کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان دومین استان کشور بعد از تهران در میزان توزیع و عرضه مرغ در بازار است افزود: سازمان جهاد کشاورزی در حال ایجاد شرایطی برای واگذاری فرآیند کامل تولید تا عرضه مرغ توسط اتحادیه مرغداری‌ها است و سازمان جهاد کشاورزی صرفا بر نظارت این کالا نقش داشته باشد.

پریچهر با اشاره به اینکه سامانه رهتاب در استان در دست راه اندازی است افزود: این سامانه به زودی برای شفاف سازی قیمت و عرضه مرغ در استان راه اندازی می شود. با راه اندازی این سامانه دست دلالان از بازار مرغ تا حد زیادی کوتاه می شود.

وی به چالش های پیش آمده پایان سال گذشته در زمینه جوجه ریزی اشاره کرد و ادامه داد: از نیمه فروردین ماه جوجه ریزی در شرایط بهتری قرار گرفت و تا یک هفته دیگر نتیجه آن را در بازار استان خواهیم دید.

دبیر اتاق اصناف اهواز در ادامه این نشست افزود: نرخ های دستوری که برای کالاها اعلام می شود نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه برای واحدهای صنفی چالش های زیادی را ایجاد کرده است.

ابوالقاسم کوره چینی اظهارکرد: اصناف زیادی به دلیل نرخ دستوری که قابل اجرا نیست متخلف تلقی می‌شوند و برای آن‌ها در تعزیزات پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

وی افزود: ابتدا باید مشکلات واحدهای تولیدی و قیمت گذاری ها تصحیح گردد و به واحدهای صنفی کمتر فشار وارد شود.

سعید حسینی نژاد مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان نیز در ادامه افزود: متاسفانه هنوز نرخ مصوب مرغ در استان عملیاتی نشده و این در حالی است که در بسیاری از استان های دیگر این نرخ رعایت شده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار استان بین ۸۷۰ هزار ریال تا ۹۲۰ هزار ریال است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: گوشت مرغ ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار