استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت برنامه ریزی کاربردی در حوزه اشتغال از سوی دستگاه های مربوطه گفت: پایانه‌های صادراتی و بازارچه‌های مرزی ظرفیت خوبی به‌منظور توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و فرصتی جهت کاهش نرخ بیکاری برای استان هستند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 21 May 2023

سیدعلی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهارکرد: تنها مشکل ما برای ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات نیست بلکه داشتن طرح، اندیشه و ایده مهم است بنابراین تمامی ارگان‌های مربوطه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: هر دستگاه در زمینه اشتغال باید به صورت تیمی و قرارگاهی عمل کند تا نتیجه لازم محقق شود.

استاندار خوزستان به اقتصاد دریا محور اشاره‌کرد و گفت: بنادر استان باید برای اقتصاد دریا محور، طرح و برنامه داشته باشند تا عموم مردم از این موضوع بهره‌مند شوند.

وی افزود: اقتصادی که با دریا عجین باشد بسیار پر رونق است و از آنجا که استان ما از منابع آبی خوبی برخوردار است می‌تواند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد البته اگر با کشورهای اطراف تعامل نداشته باشیم و فقط نگاه دولتی نسبت به این موضوع حاکم باشد، دستاوردی محقق نمی شود.

استاندار: خوزستان در توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس نقش تاثیرگذاری دارد

حسینی محراب گفت: ما باید به گونه‌ای ظرفیت‌سازی کنیم تا بخش خصوصی وارد کار شده و مردم از اقتصاد دریا بهره مند شوند.

وی افزود: تا زمانی که برنامه و طرح‌های ما در زمینه ایجاد شغل، مدیریت نشوند راه به جایی ندارد و جریان اشتغال شکل نمی گیرد. ما هر چه از نیروهای جوان‌تر استفاده کنیم دلسوزی در کار بیشتر است.

استاندار خوزستان پایانه‌های صادراتی و بازارچه‌های مرزی را به عنوان یک فرصت برای توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و گفت: چنین ظرفیت هایی قطعا به ایجاد فرصت های پایدار شغلی کمک می کنند.

حسینی محراب یادآورشد: با توجه به وجود شرکت‌های فراوان در استان، راه اندازی شهر قطعات صنعتی می‌تواند در زمینه ایجاد شغل مفید باشد.

وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های لازم برای راه اندازی کارخانه قطعه سازی در استان افزود: استان خوزستان می تواند سهمی در صنعت خودروسازی داشته باشد لذا سازمان صمت باید در این خصوص ظرفیت سنجی و مطالعات لازم را انجام دهد.

حسینی محراب همچنین بر اهمیت جایگاه کشاورزی و صنایع بسته بندی در امر اشتغال تاکیدکرد و گفت: اگر صنایع بسته‌بندی در استان برقرار باشد، قطعا کشاورز ما از این موضوع سود می‌برد.

استاندار: خوزستان در توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس نقش تاثیرگذاری دارد

وی افزود: اگر چرخه تجارت استان به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، ارمنستان و روسیه متصل شود، نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت لذا استان خوزستان باید در واردات ۴۰۰ میلیارد دلاری روسیه، نقش تاثیرگذارترین داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: اگر ۲ میلیارد دلار از واردات روسیه توسط خوزستان انجام شود قطعا اشتغالزایی خوبی در استان صورت می‌گیرد بنابراین دستگاه ها باید با بخش خصوصی همکاری کنند تا خوزستان در بازارهای بین المللی حضور بیشتری داشته باشد.

وی افزود: صدور مجوزها برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تسهیل شود تا شاهد بهبود فضای کسب و کار در استان باشیم.

گفتنی است بر اساس سامانه رصد، در سال جاری باید بیش از ۶۳ هزار فرصت شغلی در خوزستان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار