نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه کشور ما هم اکنون در جنگ اقتصادی تمام عیار و همه جانبه به سر می‌برد و گرانی یکی از ابعاد این جنگ نابرابراقتصادی است گفت:مردم گرانی را به سختی تحمل می‌کنند ولی باید با گران‌فروشی و افسار گسیختگی قیمت‌ها مقابله کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 19 May 2023

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت‌الاسلام سیدمحمد نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام‌خمینی(ره) افزود: باید کارگروهی متشکل از جوانان با انگیزه برای نظارت بر بازار و جلوگیری از گران‌فروشی و تنظیم بازار فعال شود تا قدری از فشارها بر مردم کاسته شود.

وی گفت: مدیریت قیمت‌ها در بازار خیلی موضوع مهم است که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار می گیرد و احدی جرات ندارد از قیمت‌ها تخطی کند.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه در همه کشورها تورم و گرانی هست و اختصاص به کشور ما ندارد تصریح کرد: امسال سال مهار تورم است ولی مهار تورم با همراهی دولت و مردم مقدور است.

اصلاح الگوی مصرف نیاز ضروری و فوری کشور

حجت‌‎الاسلام موسوی‌فرد اصلاح الگوی مصرف را نیاز ضروری و فوری کشور بیان‌کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق، بهینه‌سازی مصرف و افزایش میزان بهره‌وری را نهادینه و از اسراف جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اسراف در یک کشور اسلامی زیبنده نیست افزود: کشور ما در زمینه اسراف ، رتبه اول یا دوم جهانی است.

امام جمعه اهواز، ضرورت دوری از اسراف و تبذیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در جنگ اقتصادی که به کشور ما تحمیل شده نباید اسراف وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ، اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنان را مورد تاکید قرار داد افزود: جنگ هشت ساله را جوانان به پیش بردند و در عرصه اقتصادی نیز جوانان می‌توانند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه با بیان اینکه محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند افزود: باید به جوانان حرمت گذاشت و میدان داد ولی این به بدین معنا نیست که به بزرگان اکرام نکنیم.

وی گفت: جوانان و نیروی جوانی سرپنجه حل مشکلات اقتصادی کشور هستند از این رو لازم است هر کدام از مدیران ما یک جوان در کنار خود داشته باشند.

مبارزه با بی‌حجابی تنها وظیفه دولت نیست

امام جمعه اهواز گفت: مبارزه با بی‌حجابی تنها وظیفه دولت و حاکمیت نیست بلکه احاد مردم به‌خصوص متدینین باید به وظیفه الهی خود عمل کنند.

وی با انتقاد از آنچه "بی‌تفاوتی برخی متدینین"در مساله بی‌حجابی خواند انتقاد کرد و افزود: اگرهمه تذکر لسانی بدهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند بی حجابی در کشور ما جمع خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه آمریکا و شیاطین از ترویج بی‌حجابی در کشور اسلامی ما خوشحال و خرسند هستند، همه آحاد و قشرهای مردم را به تذکر زبانی برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه دعوت کرد.

وی بیان اینکه 60 آسیب از ترویج بی‌حجابی مترتب است افزود: نباید با بی‌تفاوتی از کنار این مساله مهم که برای سلامت خانواده‌ها و دختران بسیار مهم و حیاتی است گذشت.

دعوت جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه، تبریک دهه کرامت و روز دختر ، گرامی‌داشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، تاکید بر محبت به دختران و گرامی‌داشت هفته حج از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه اهواز بود.

امام جمعه اهواز با تبیین موضوع کرامت، وقوع انقلاب اسلامی را پرتویی از احیای کرامت انسان‌ها برشمرد و افزود: براساس فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، همه انسان‌ها باید از کرامت انسانی برخوردار باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار