مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: هیچ سهمیه پزشک طرحی به سازمان تامین اجتماعی داده نمی‌شود که این موضوع موجب شده بیمارستان‌های سازمان با چالش جدی کمبود پزشک مواجه باشند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 18 May 2023

هدایت الله عبدی زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح چند بخش بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در اتاق جلسات این بیمارستان با بیان اینکه مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی ۱۲ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهند، افزود: انتظار از مسوولان کشور این است که به اندازه نقش و سهم سازمان تامین اجتماعی، سهمیه پزشک طرح برای بیمارستان‌های این سازمان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در حال تکمیل است و باید از این پس به دنبال ارتقای خدمات درمانی به مردم در این بیمارستان باشیم.

عبدی‌زاده با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی دزفول همچنان به یک دستگاه سی تی اسکن نیاز دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی بعد از استان تهران، در خوزستان گسترده ترین خدمات را ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در خوزستان دارای هشت بیمارستان، کلینیک و پلی کلینیک و ۳۳ مرکز فعال بوده که این آمار پس از تهران در کشور بی‌نظیر است.

کل کشور انگلستان به اندازه تهران دستگاه سی تی اسکن ندارد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی خوزستان سه دستگاه سی تی اسکن برای شهرهای بهبهان، ماهشهر و اهواز سفارش داده که ضروری است مسوولان دزفول پیگیری لازم را برای تخصیص چهارمین سی تی اسکن به دزفول دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی کل کشور انگلستان به اندازه تهران دستگاه سی تی اسکن ندارد، افزود: خدمات درمانی جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است که باید این ظرفیت به خوبی معرفی شود.

بخش‌های مراقبت‌های ویژه و جراحی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول امروز پنجشنبه در آیینی به طور رسمی به مناسبت گرامیداشت چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری- روز دزفول به بهره برداری رسید.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول اگر چه مرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت ویدئوکنفرانس توسط حسن روحانی رییس جمهور وقت کشورمان به بهره‌برداری رسید ولی با گذشت ۲ سال از این افتتاح به دلیل برخی نواقص و نبود تجهیرات‌بخش های مختلف این بیمارستان وارد مدار خدمت رسانی به مردم نشده بود.

این بیمارستان در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای‌ بخش‌های درمان و بستری است که برای ساخت و تجهیز آن تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد. رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد. همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار