مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پنج هزار و 500 هکتار گندم و بیش از 575 هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 13 May 2023

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: پنج هزار و 500 هکتار گندم و بیش از 575 هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به راندمان مطلوب، رکورد برداشت شکسته شود.

وی افزود: مزین شدن امسال به «رشد تولید»، همت نیشکری‌ها را برای تحقق این شعار، دوچندان کرده و در سایه کشت‌های غیرنیشکری، هم اشتغال محلی رونق گرفته و هم، قدم‌ها در مسیر خودکفایی، شدت یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به سایر کشت‌های غیرنیشکری نیز اشاره کرد و گفت: در کنار کشت گندم و جو، کشت چغندر قند، آفتابگردان و کلزا نیز در واحدهای هشت گانه انجام شده است.

وی کشت این محصولات را حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی عنوان کرد که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری عنوان کرد: در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار