استاندار خوزستان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مرغ به یک کالا لاکچری تبدیل شود، گفت: مسئولان نباید اجازه دهند تا مرغ از سفره مردم حذف شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 13 May 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وضعیتی که در دو ماه اخیر در بحث مرغ در استان وجود داشته است اصلا وجهه خوبی ندارد و امیدواریم مسئولان اقداماتی انجام دهند تا نگاه به بحث وضعیت مرغ در استان مثبت شود.

وی افزود: مسافران نوروزی، بحث جوجه‌ریزی و قیمت نهاده‌های دامی از جمله مسایل استان در بحث مرغ بوده است که باید برای مردم به صورت شفاف از سوی مسئولان توضیح داده شود.

باید دست یکسری افراد از بازار مرغ قطع شود

استاندار خوزستان گفت: باید جریان توزیع محصولات در بازار به شکلی انجام شود تا کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد و در این راستا نه صف ایجاد شود و نه باعث باقی مسائل شود.

حسینی محراب عنوان کرد: باید دست یکسری افراد از بازار مرغ قطع شود و در این زمینه مسئولان قطعا با مقاومت‌هایی مواجه خواهند شد اما باید تلاش کنند تا این مقاومت‌ها را بشکنند و شرایط را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مرغ به یک کالای لاکچری تبدیل شود، افزود: مسئولان نباید اجازه دهند تا مرغ از سفره مردم حذف شود.

خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در خوزستان

وی ادامه داد: هیچ قیمتی را در استان خارج از قیمت‌های مصوب کشوری نمی‌پذیریم. مگر آنکه کالایی هزینه حمل و نقل داشته باشد. برای مثال اگر کالایی از استانی دیگر به خوزستان می‌آید هزینه حمل آن به نرخ کالا افزوده شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشترین آمار خرید گندم در کشور را تاکنون داشته‌ایم، گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی باید با بانک‌های عامل هماهنگی لازم را انجام دهد تا پول کشاورزان به موقع پرداخت شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار