مدیرعامل منطقه آزاد اروند نگاه بلندمدت به فرصت های اقتصادی مغفول میان ایران و عراق را یکی از جدی ترین پیگیری های این منطقه برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 11 May 2023

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمیت ایام اربعین و تردد زائران حسینی از مرز شلمچه اظهار داشت: اولویت ما فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تردد زائران حسینی در خطوط ریلی، فرودگاهی و حمل و نقل جاده‌ای است.

‌وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نواقص بسیاری وجود داشته اما تلاش ما برنامه ریزی دقیق در فاصله سه ماه مانده به اربعین و آماده کردن زیرساخت‌های حمل و نقل، سرویس های بهداشتی، اسکان زائران، پارکینگ، آسفالت جاده‌ها و ... برای پیشواز از این برنامه فراملی است.

زارعی با بیان این‌که منطقه آزاد اروند برای ایام اربعین آماده شده است، در خصوص پارکینگ مرز شلمچه اظهار کرد:‌ برای پارکینگ خودروها فضای 90 هکتاری در نظر گرفته شده و درباره معضلات گرد و خاک داخل پارکینگ، مناسب نبودن زمین، بحث روشنایی و امنیت نیز در حال بررسی و حل کردن هستیم.

وی گفت: برای تسهیل تردد زائران حسینی امسال محوطه پارکینگ شلمچه تسطیح و خیابان‌بندی می‌شود و برای بهره‌برداری از پارکینگ نیز با دو مجموعه فنی خوب مذاکره و برای دوربین و نیروهای امنیتی نیز پیش بینی های لازم انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه هفته گذشته چهار جلسه در رابطه با ایام اربعین با وزارت کشور و ستاد اربعین استان برگزار شده است، بیان کرد: در منطقه آزاد اروند نیز مدیریت توسعه شلمچه در محل مستقر شده و پیمانکارانی که برای اجرای فعالیت‌های اجرایی مشخص شده‌اند، کار خود را شروع کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه توسعه طرح‌های اروند نیازمند مجوزهای مربوطه است، بیان کرد: منطقه آزاد اروند امروز آماده توسعه فعالیت‌های حمل‌ونقل، تجارت، گردشگری و ... است.

وی با یادآوری توافق خوب با طرف عراقی برای ساخت 33 کیلومتر خط آهن شلمچه - بصره اظهار کرد: طرفین در این رابطه تعهدات را پذیرفته اند.

زارعی نگاه بلندمدت به فرصت های اقتصادی مغفول میان ایران و عراق را یکی از جدی ترین پیگیری های منطقه آزاد اروند برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست و افزود: در حال فراهم کردن شرایط زیرساخت های گمرکی و بارانداز هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند تاکید کرد: اروند و شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با توجه به داشتن مسیر هوایی و مرز خاکی و دریایی شرایطی بسیار عالی جهت سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارند که قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد نیست.

وی همچنین به تیم صنعت نفت آبادان به عنوان یکی از تیم های قدیمی و یک سرمایه‌ اجتماعی برای این منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد در چند بازی باقیمانده از لیگ، صنعت نفت در لیگ برتر بماند.

وی افزود: آبادان مهد فوتبال ایران است و یک دهه اجحاف را پشت سر گذاشته و تمام تلاش ما این است که سطح فوتبال آبادان را به جایگاه اصلی خودش برسانیم‌.

زارعی خاطرنشان کرد: در بخش پایه به دنبال تقویت و گسترش پایگاه های استعدادیابی به ویژه مدارس فوتبال هستیم و همچنین برنامه های خوبی برای تامین نیازهای باشگاه صنعت نفت در بخش ورزشگاه، زمین و بازیکن داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند یادآور شد: آبادان برای سرمایه گذاران خارجی فرش قرمز پهن کرده و با خلق فرصت اقتصادی پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار