کد خبر: ۱۱۰۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷ 09 May 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها از راه رسید و دانش آموزان و دانشجویان در تکا پو برای درس خواندن و شرکت کردن در آزمون ها هستند. موفقیت در امتحانات از موضوعاتی است که این ایام بسیار مهم بوده و دانش آموزان حاضر هستند برای نمره بالا تره شبانه روز درس بخوانند.

گاهی برای گذران از فصل امتحانات دچار اشتباهات جبران ناپذیری می شوند، استفاده از داروهایی غیرمجاز که به منظور بالابردن تمرکز و مدت زمان بیدار ماندن در شب امتحان بین آنها راج است سلامتی آنها را به تاراج می برد.


داروهای شب امتحانی که مواد تهیه شده آنها مشخص نیست غیرمجاز تهیه و توزیع می شود و دانش آموزان ناخواسته در دام شیادان می افتند و بدون مشورت با خانواده و مشاوران مدارس برای گرفتن نمره بهتر به هر راهی متوسل می شوند.

قرص های شب امتحانی طی سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده اند و در میان مصرف کنندگان آنها شاهد آسیب زیاد به بدن آنها می شود. در این فصل بکارگیری نظرات مشاوران تحصیلی در مدارس کمک شایانی به دان آموزان می کند.

کنترل استرس و نگرانی شب های امتحانی با همراهی و همکاری خانواده ها امکان پذیر است والدین با فراهم کردن محیطی امن و آرام برای تحصیل دانش آموزان موثر واقع شوند در این ایام مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن باید کاهش یابد تا تمرکز دانش آموزان حفظ شود.

والدین نیز باید نگرانی خود را در این ایام کنترل کنند و مشکلات را به فرزندان خود منتقل نکنند. تا با آرامش داشتن و برنامه ریزی مناسب بتوانند بهترین نمرات را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار