کد خبر: ۱۱۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 08 May 2023

اختصاصی هما خوزستان 

افشار پرویزی بابادی

رفع نقاط حادثه خیز در محورهای هر استانی از موضوعات مهمی است که برای برطرف کردن آن تلاش مجموعه دستگاه های متولی به کار گرفته می شود تخصیص اعتبار به کارگیری تجهیزات مورد نیاز راهداری حمل و نقل جاده ای حضور کارشناسان فنی مهندسی و نیروهای پلیس را در این زمینه کمک می‌کند تا این نقاط که همیشه پر خطر هستند برطرف شود.

 شناسایی نقاط حادثه خیز از تکرار و وقوع تصادفات در آنها انجام می‌شود که تعداد سوانح رخ داده در آن مکان بیشتر از سایر مکان های دیگر در جاده است حادثه خیز در استان خوزستان عوارض خسارتهای مالی و جانی زیادی را به مسافران و بر آن باید کردند.

محورهای خوزستان با توجه به وجود پایانه های مرزی چذابه و شلمچه همچنین بندر های تجاری شادگان، امام خمینی(ره)، هندیجان و ... تردد های زیادی را پذیرا هستند. حجم ترانزیت کالا و خودروهای عبوری نیاز خدمات ویژه ای در حوزه راه و معابر است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به حوادث پیش آمده در نقاط حادثه خیز و محور‌هایی که طرح‌های راه سازی در حال انجام است، گفت: بیش از ۶۶ پروژه راه سازی در محور‌های مختلف استان در حال انجام است که بیش از ۳۰ طرح آن بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک شاهد بهسازی و بهره برداری از ۵۶ کیلومتر محور‌های مواصلاتی استان خواهیم بود که با حجم بالای انجام طرح‌های راه سازی در سطح استان می‌طلبد برنامه ریزی و نظارت در خصوص ایمن سازی محور‌های در حال انجام به طور جدی توسط دستگاه‌های مجری پیگیری شود.  

فرهنگ سازی و بالابردن فرهنگ ترافیکی یکی از الزامات جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار