مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ۳۶۰۰ گروه جهادی در استان خوزستان فعال و مشغول خدمات دهی در مناطق محروم و کم برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴ 08 May 2023

سرهنگ سید اسلام موسوی روز دوشنبه در نشست خبری هفته بسیج سازندگی در اهواز بیان کرد: بسیج سازندگی به اندازه یک دولت با نگاه غیر پیمانکارانه خدمت می‌کند و آبرسانی در خوزستان یکی از نشانه‌های این حرکت جهادی است.

وی گفت: بسیج سازندگی خوزستان در کنار سایر مشکلات تنش آبی و... در سه ماه نخست امسال، رزمایش تعمیر وسایل سرمایشی خانوارهای محروم و کم برخوردار خوزستان توسط این بسیج را برگزار می‌کند که برای این کار ۹۰ نقطه در استان مشخص شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود شرکت‌هایی که مسوولیت اجتماعی دارند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. در این رزمایش مکان و نیروی متخصص از سوی بسیج سازندگی تامین شده و دولت نیز خدماتی ارایه خواهد داد.

وی افزود: بسیج سازندگی در تفکر انقلاب اسلامی برای تشکیل این نهاد طیبه به سال ۱۳۴۷ باز می‌گردد و کمک به زلزله زدگان فردوس آغاز حرکت بسیج سازندگی بود.

وی ادامه داد: رسانه‌های خوزستان، در جریان حوادث سیل ۹۸ و زلزله اندیکا، اقدامات حرکت های جهادی و بسیج سازندگی را به خوبی بازتاب دادند، به‌ گونه‌ای که هیات دولت و مجموعه‌های جهادی کل کشور پای کار آمدند و اکنون نیز نیازمند حمایت رسانه‌ها هستیم.

 

یک هزار و ۲۸۷ اقدام محرومیت زدایی در خوزستان

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۸۷ اقدام محرومیت زدایی در سطح خوزستان از سوی بسیج سازندگی در حال انجام است که نمونه آن یک پل بود که ۱۲ روستای دزفول را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی در سطح خوزستان، مشاغل خانگی را شناسایی و حمایت می‌کند چرا که اکنون اقتصاد جهان بر اساس مشاغل خرد اداره می‌شود.

سرهنگ موسوی بیان کرد: تاکنون ۳۱ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شده که یک مورد استانی مشاغل خانگی بوده که آموزش‌های لازم به افراد نیز داده می‌شود تا وقتی تولید به سرانجام رسید در نمایشگاه عرضه شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: در بحث محرومیت زدایی است، طرح‌های آب، جاده، احداث مسکن برای محرومان و ... در این کارگروه بررسی می‌شود.

وی گفت: بسیج سازندگی در موضوع کمک مومنانه، عمرانی و غیر عمرانی(تهیه بسته معیشتی و جهیزیه) فعال است و از دولت می‌خواهیم تا وام جهیزیه هم به زوج‌های جوان داده شود.

 

تور رسانه‌ای در دستور کار

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تور رسانه‌ای برای حضور در مناطق محروم در دستور کار این بسیج قرار دارد و امید است در این رسالت جهادی رسانه‌ها به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی اکنون به سمت تخصصی شدن پیش می رود و باتوجه به تنوع قومی که در خوزستان وجود دارد انتظار می‌رود عملکرد بسیج سازندگی توسط رسانه انعکاس داده شود.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه اکنون در چهار جبهه فعالیت داریم، ادامه داد: جبهه حرکت‌های جهادی، سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی عضو اطلس، و گروه‌های جهادی غیر سازمان دهی شده هم بسیار هستند.

هفته بسیج سازندگی از ۱۷ اردیبهشت به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار