معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود نیروی هیات علمی، از پیگیری جذب ۱۵۰ عضو هیات علمی جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 08 May 2023

دکتر شهنام عسکرپور اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ عضو هیات علمی دارد و سالانه نیز فراخوان جذب هیات علمی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و همزمان ظرفیت نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: متقاضیان پس از ثبت‌نام، در آزمون صلاحیت عمومی شرکت می‌کنند و در صورت قبولی، جذب می‌شوند. سال گذشته مجوز جذب یک هزار عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر شد که متاسفانه به علت کمبودهای مربوط به برنامه و بودجه از این تعداد تنها ۳۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب شد؛ در حالی که ۳۰ نفر برای کل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بسیار کم بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط، وزارت بهداشت به ما قول داده است که مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور را سازمان از برنامه و بودجه بگیرد و با رایزنی‌های انجام شده با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مقرر شد که تعداد اعضای هیات علمی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی بیان کرد: علاقه‌مندیم که حداقل ۱۵۰ عضو هیات علمی در سال جدید برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جذب شود؛ تعداد زیادی از اعضای هیات علمی بازنشسته می‌شوند، ممکن است عضوی فوت شود و یا برخی دیگر از اعضای هیات علمی نیز از استان خوزستان یا کشور خارج می‌شوند؛ هرچند تا حد امکان مجوز خروج به اعضای هیات علمی نمی‌دهیم اما برخی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و مجوز برایشان صادر می‌شود و بنابراین این افراد از گردونه دانشگاه خارج می‌شوند.

عسکرپور با بیان اینکه کمبود هیات علمی تنها مربوط به رشته‌های بالینی نیست و در رشته‌های پایه نیز کمبود نیرو داریم، گفت: جذب اعضای هیات علمی تنها برای رشته‌های بالینی نیست بلکه در رشته‌های پایه نیز نیرو جذب می‌شود.

وی افزود: انگیزه برای شرکت در فراخوان عضو هیات علمی برای خوزستان محدود است و متخصصان علاقه دارند در استان‌های دیگر فعالیت کنند که دلیل آن، شرایط محیطی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قرار است تا خردادماه مجوز جذب هیات علمی صادر شود و پس از آن مراتب از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: اعضای هیات علمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار