معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: باید بیش از ۳۳ درصد تولید محصولات کشاورزی را با توسعه اراضی و نخلستان‌ها به خود اختصاص دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 27 March 2023

رضا فتوحی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: ترویج علوم نوین کشاورزی می‌تواند کشاورزی را اقتصادی کند به این معنا که کشاورز بتواند از منابع آب و خاک که در اختیار دارد، بیشترین تولید اعم از باغبانی، زارعت، دامپروری، مرغداری و شیلات و در نهایت درآمد را داشته باشد.

وی بر بهره‌گیری از الگوهای نوین دنیا برای رونق بخش کشاورزی خوزستان تاکید کرد و افزود: افزایش راندمان آب یکی از این الگوهاست چرا که در خوزستان حدود سه کشت در یکسال زراعی با تناوب‌های مختلف انجام می‌شود.

فتوحی اضافه کرد: افزایش راندمان آبیاری، استفاده از بذرهای اصلاح شده، مبارزه به موقع با آفت‌ها و بیماری‌های محصولات کشاورزی، رعایت زمان کاشت و نوع آبیاری‌ها از عوامل مهم در افزایش تولید در واحد سطح به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد در زمینه گوشت، مرغ، نهاده دامی، مواد پروتئینی، محصولات باغبانی و به ویژه خرما تولید را افزایش داد و کشت را به نفع کشاورزان، اقتصادی کرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۳ درصد از آب‌های جاری در خوزستان است، باید بیش از ۳۳ درصد تولید محصولات کشاورزی را با توسعه اراضی و نخلستان‌ها به خود اختصاص دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار