امام جمعه اهواز با اشاره به شعار سال جدید گفت: مهار تورم و رشد تولید مولفه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد که مهمترین آن حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و پرداخت انواع تسهیلات ارزی و معافیت‌های مالیاتی است.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 24 March 2023

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) بیان‌کرد: باید به گونه‌ای به بخش تولید پرداخته شود که مردم رشد در این حوزه را احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه‌داد: مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم و دولت ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امنیت و رشد در تولید و اقتصاد تلاش کنند.

وی افزود: از جمله راهکارهای کنترل تورم و رشد تولید، تعیین اولویت‌های اصلی تولید، افزایش انگیزه تولید، بهبود زیر ساخت‌های بانکی و اصلاح ساختارهای بانکی است؛ متاسفانه بهره‌های سنگینی از سوی برخی بانک‌ها اعمال می‌شود که نوعی ربا است و باعث فلج شدن اقتصاد و تولید می‌شود.

امام جمعه اهواز اظهارکرد: تامین امنیت برای افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد رقابت، کنترل قاچاق و مدیریت واردات جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق تولید بسیار اهمیت دارد؛ لذا مردم با خرید کالای تولید داخل می‌توانند به صنعت استان و کشور کمک‌ کنند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه برای سال جدید باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا مسئولان در کنار مردم برای ساختن سالی پر برکت تلاش و کوشش کنند افزود: توصیه به رعایت حرمت ماه رمضان را دارم و مردم در کنار گرفتن روزه دیگران هم به روزه گرفتن دعوت کنند و از مردم و مسافران درخواست دارم در سطح شهر روزه خواری نکنند.

وی تاکیدکرد: اصنافی که غذا طبخ می‌کنند باید بعد از نماز مغرب و عشاء فعالیت کنند؛ دادستانی و نیروی انتظامی در صورت مشاهده هنجار شکنی در این‌ ماه پر برکت باید برخورد کنند.

وی گفت: پیمانکاران از کارگران بخواهند تا در شب فعالیت کنند تا به دلیل روزه گرفتن کارگران اذیت نشوند.

امام جمعه اهواز بیان‌کرد: فضای مصلای اهواز نیز تا چند ماه دیگر متحول می‌شود و برای استقبال از نمازگزاران فضای بهتری ایجاد می‌شود.

وی افزود: همه افرادی که به شکلی معیشت مردم را تامین می‌کنند و در بازار فعالیت دارند با مردم مدارا کنند و در ماه رمضان قیمت کالاها را مناسب‌تر ارائه دهند و در صورت امکان در این ماه سود کمتری را دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه‌داد: متاسفانه برخی اصناف هر کالایی که احساس کردند نیاز مردم است قیمت آن را افزایش می‌دهند و یا احتکار می‌کنند، از دستگاه های مربوطه درخواست دارم که برخورد لازم را با این اصناف داشته باشند و مردم باید برخورد قاطع مسئولان را ببینند و امیدوار شوند در ماه رمضان بی عدالتی‌ها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار نظام در سیستم دفاعی کشور افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی بنیه نظامی کشور ضعیف بود اما در انقلاب اسلامی به گونه‌ای در حوزه نظامی پیشرفت کردیم که دشمنان از سیستم نظامی ایران وحشت دارند؛ در دل تحریم‌ها در حوزه دفاع بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار