اگر دولت به درستی شعار امسال ( سال ۱۴۰۲ ) را محقق کند، باعث پیشرفت محسوسی در کشور خواهیم بود زیرا سال ۱۴۰۱ حقیقتا با افزایش تورم رو به رو بودیم و تولید هم آنچنانی که مورد انتظار و پیش بینی بود رو به افزایش نبود.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 23 March 2023

حسین عبدالعزیزی

به گزارش قلم ماندگار، اگر دولت به درستی شعار امسال (سال ۱۴۰۲) را محقق کند، باعث پیشرفت محسوسی در کشور خواهیم بود زیرا سال ۱۴۰۱ حقیقتا با افزایش تورم رو به رو بودیم و تولید هم آنچنانی که مورد انتظار و پیش بینی بود رو به افزایش نبود.

امسال هم رهبر فرزانه انقلاب، همچون سال های گذشته با درایت حکیمانه بهترین شعار سال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» انتخاب و نامگذاری کردند شعاری که اگر دولت به درستی محقق کند شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

به گفته ی کارشناسان اقتصادی؛ پرهیز از رقابت بین شرکت های شبه دولتی با شرکت های خصوصی و افزایش نظارت دولت با کاهش تصدی گری برای رشد اقتصادی می تواند سبب مهار تورم و رشد تولید شود.

همچنین دولت و مجلس برای تحقق این مهم می تواند با تشویق مردم و بخش خصوصی زمینه ی افزایش تولید را فراهم کند.

ناگفته نماند؛ همواره افزایش مشارکت مردم در نقش آفرینی اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوددار بوده است، و نباید از این موضوع غفلت کرد: کم تحرکی کشور در تجارت خارجی با توجه به ظرفیت بالای تولید سبب رکود اقتصادی شده است.

رهبر معظم انقلاب در بیانات اقتصادی عید نوروز امسال بر واگذاری فرصت ها و منابع به مردم و خروج آنها از دست دولت و شناسایی تصدی گری افراطی دولت به عنوان عامل عدم تحقق عدالت اقتصادی تاکید کردند.

ایشان همچنین به دوری از وابستگی شدید به نفت خام و پرداختن به اقتصاد غیر نفتی بر رشد سریع و مداوم اقتصادی بر چشم انداز هشت درصدی برای جبران عقب ماندگی تاکید کردند.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد ؛ استفاده از ظرفیت بازار های تجاری دنیا برای رشد تولید و بهبود معیشت مردم مناسب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار