شهردار اهواز با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه اهواز( شهید قربانی) به بهره‌برداری رسیده است گفت: مجموعه عمرانی این شهرداری همه تلاش خود را بکار گرفت تا همزمان با آغاز ایام نوروز، این پروژه تکمیل و به روی شهروندان باز شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 22 March 2023

رضا امینی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با بهره‌برداری از این پروژه، محدوده زیر پل‌ها به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود و کارهای زیباسازی از جمله نصب آب‌نما و نمادهای شهری آن در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای اتمام تقاطع غیر همسطح شهید قربانی را چهار هزار ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان‌کرد و افزود: بکارگیری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار در کیفیت مطلوب این پروژه مشهود است.

شهردار اهواز اضافه‌کرد: برای تکمیل این پروژه، شهروندان اهواز انتظار زیادی را متحمل شدند اما در نهایت با همکاری شورای شهر و مجموعه‌های فنی و مهندسی استان، تقاطع غیر همسطح شهید قربانی به بهره‌برداری رسید.

امینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تقاطع غیر همسطح شهید کجباف اهواز را یکی دیگر از پروژه های شاخص این کلانشهر در حوزه عمرانی دانست و ادامه‌داد: این پروژه هم‌اکنون بیش از ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین به احداث مسیر "ال ۴۰۰" تقاطع غیر همسطح شهید کجباف میدان شهید بندر اشاره‌کرد و گفت: روند اجرایی این پروژه با پیشرفت مطلوبی همراه است که امیدواریم با تلاش پیمانکار و همچنین همکاری دیگر مجموعه های مدیریت شهری، شاهد بهره برداری آن در سال ۱۴۰۲ باشیم.

شهردار اهواز همچنین در خصوص کریدور پل ششم اهواز بیان‌کرد: این پروژه به عنوان یک مسیر استراتژی، پدافندی و مشابه با دسترسی کمربندی طراحی شده است که بخشی از بار ترافیکی اهواز را به میزان قابل توجهی مدیریت خواهد کرد.

شهردار اهواز همچنین در خصوص احداث مسیر دوم باند حدفاصل میدان فولاد تا ورودی مسکن ۲۰۰ واحدی نفت گفت: با اجرای این پروژه، تردد شهروندان در مسیر پل ششم حدفاصل میدان فولاد تا جاده ماهشهر به میزان زیادی تسهیل خواهد شد.

امینی در خصوص عملیات اجرایی احداث خیابان شهید علاف حد فاصل پل دوم کریدور تا پارک شهروند بیان‌کرد: با بهره برداری از این پروژه مهم ترافیکی و عمرانی کلانشهر اهواز، مسیر خیابان شهید علاف تا پارک شهروند هم‌اکنون به زیر بار ترافیک رفته و به کاهش زمان سفرهای درون شهری این کلانشهر کمک کرده است.

وی همچنین به احداث باند دوم اصلی کوی مهدیس اهواز اشاره‌کرد و گفت: با اجرای این پروژه، مسیر دسترسی شهروندان به مناطق مسکونی این منطقه نیز به میزان قابل توجهی تسهیل می گردد.

شهردار اهواز تصریح‌کرد: در ادامه خدمات رسانی‌های شاخص ویژه منطقه مهدیس، ساماندهی و بهسازی معابر این منطقه با جدیت در دستور کار شهرداری قرار دارد که زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌کند.

امینی همچنین در خصوص وضعیت پروژه مسیر زیرگذر ۱۸ متری چهارم تا میدان امام رضا (ع) گفت: این پروژه تا حدود زیادی آماده افتتاح است اما به دلیل وجود معارض، تکمیل آن با وقفه روبرو شده که این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر پل ولایت و امکان استفاده از دسترسی فرودگاه اهواز نیز در ساماندهی بار ترافیکی اهواز نقش چشمگیری خواهد داشت افزود: این پروژه هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اهواز ادامه‌داد: پل کیان آباد (پل شهدای دغاغله) نیز در دست بهسازی و تعریض قرار دارد که عمایت اجرایی آن اخیرا شروع شده و باتوجه به اهمیت این پروژه، شهرداری اهواز تلاش خواهد کرد که فرآیند بهره‌برداری آن در کوتاه ترین زمان ممکن محقق گردد.

به گفته امینی، برابر با مطالعات ترافیکی این پروژه، مسیر دسترسی حمل و نقل شهری اهواز از تقاطع چمران به سمت میدان جمهوری جایگزین خواهد شد.

شهردار اهواز خاطرنشان‌کرد: تعمیر و نگهداری پل لشکر، پل راهنمایی، پل پیچ استادیوم، پل جزیره نیز شروع و بر اساس جدول زمان بندی در حال انجام هستند.

این مقام مسئول در کلانشهر اهواز همچنین تهیه و اجرای نرده‌گذاری سنگی در ساحل شرقی اشاره‌کرد و گفت: این عملیات عمرانی در محدوده خدماتی مناطق یک، ۲، سه و هفت در حال انجام است که علاوه بر زیباسازی محدوده ساحلی به ایمنی هرچه بیشتر شهروندان کمک می‌کند.

گفتنی است، همواره کاهش بار ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون شهری از اهداف اجرای پروژه های تقاطع غیر همسطح اهواز بشمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار