استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ۷۰ هزار میلیارد ریال در راستای توسعه زیرساخت های استان کمک کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 20 March 2023

«علی اکبر حسینی محراب» دوشنبه در آیین بهره برداری از بخش یک فاز ۲ پالایشگاه آبادان اظهارکرد: مردم همه شهرهای استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر پای انقلاب ایستاده‌ و در مقابل همه حوادث خم به ابرو نیاورده‌اند تا دین خود را به اسلام ادا کنند.

وی با اشاره به بهره برداری از بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان افزود: این پالایشگاه یک نمایشگاه دائمی از توانمندی داخلی و اعجازی است که به دست فرزندان انقلاب و این ملت به خصوص مردم منطقه اجرایی شد و می تواند برای کشورهای منطقه نیز مفید باشد.

استاندار خوزستان گفت: فاز ۲ پالایشگاه آبادان از اقدامات دولت مردمی است که در استان خوزستان انجام شده و بهره برداری از آن یکی از نقاط قوت این دولت به‌شمار می‌رود که مردم از مواهب آن بهره‌مند خواهند شد.

حسینی محراب با قدردانی از وزیر نفت بیان کرد: وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در راستای پیشرفت و آبادانی استان خوزستان کمک کرده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این استان گفت: اجرایی شدن طرح آب غدیر از دیگر اقدامات این دولت است که زمینه پایداری آب شرب برای بیش از ۲ میلیون نفر را فراهم کرده ولی فاضلاب یکی از مشکلات عمده استان خوزستان بخصوص در آبادان و خرمشهر محسوب می شود که برای رفع این مشکل اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی حادثه متروپل را بعنوان یکی از تلخ ترین حوادث سال جاری در خوزستان دانست و گفت: تصادف شدید صورت گرفته در جاده خرمشهر و جاده شوشتر و سپس حادثه تروریستی ایذه را می توان از دیگر حوادث ناگوار سال ۱۴۰۱ در خوزستان عنوان کرد.

حسینی محراب خواستار رفع مشکلات مالی تیم‌های نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان شد و گفت: با وجود نفتی بودن این ۲ تیم مشکلات مالی باعث شده دچار افت شوند و امیدواریم به همت وزارت نفت و دولت این ۲ تیم ریشه دار از شرایط فعلی خارج شوند.

بر اساس این گزارش، بخش اول فاز ۲ پالایشگاه آبادان امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. در طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار