معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از توزیع ۶ میلیون دوز واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک از طریق زنجیره سرد از ابتدای امسال تاکنون در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 19 March 2023

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: زنجیره سرما فرآیندی است که برای کنترل و نظارت بر واکسن‌ها از تولید تا انتقال به مراکز واکسیناسیون و مصرف باید رعایت شود و توجه به عملکرد درست این زنجیره، در حفظ  کیفیت و سلامت واکسن‌ها بسیار ضروری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به منظور ارتقای کیفیت زنجیره سرما در مراکز بهداشت، امسال ۱۷۰ دستگاه یخچال مخصوص نگهداری واکسن، ۱۷۰ عدد واکسن کریر و ۲۱ عدد کلدباکس بین مراکز واکسیناسیون توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی یکی از موثرترین اقدامات بهداشتی است که در سلامت جامعه تاثیر شگرفی داشته است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶ میلیون دوز از واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک از جمله واکسن ام ام آر، توام، پنتاوالان، هپاتیت بی، هموفیلوس آنفلوآنزا، آنفلوآنزا، کووید - ۱۹، ب ث ژ، مننژیت، پولیو خوراکی (فلج اطفال) و تزریقی، هپاتیت آ، آبله مرغان، سرم ضد دیفتری، سرم ضد مار و عقرب، سرم بوتولیسم با خودروی حمل واکسن از زنجیره سرد کشوری تحویل، در دمای مناسب نگهداری و بین مراکز بهداشت سراسر استان خوزستان شده است.

برچسب ها: واکسن ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار