معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: موارد مثبت شناسایی شده ابتلا به کرونا ناگهان روی شیب بالارونده تندی قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که همچنان کرونا وجود دارد و همه باید مردم حواس‌شان را جمع کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 19 March 2023

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن شش شهر خوزستان در وضعیت زرد کرونایی اظهار کرد: این شرایط نشان می‌دهد که وضعیت مطلوب نیست؛ کرونا باید خود را چگونه نشان دهد که احساس خطر کنیم؟ به سرعت شهرها در حال زرد شدن و موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر در حال افزایش هستند.

وی افزود: موارد مثبت شناسایی‌شده ابتلا به کرونا ناگهان روی شیب بالارونده تندی قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که همچنان کرونا وجود دارد و همه باید مردم حواس‌شان را جمع کنند.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: هر چند اکنون ویروس‌های تنفسی و سرماخوردگی نیز در جامعه وجود دارند اما در حال حاضر کووید – ۱۹ اوج گرفته است و باید با مراقبت‌های لازم، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در کنار واکسیناسیون، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک است. در این شرایط استفاده از ماسک نه تنها در فضاهای بسته بلکه در جاهای پرتردد رو باز نیز توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از دریافت آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند. ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به ویژه افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته نیز باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون را مد نظر قرار دهند زیرا مرگ ناشی از کرونا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمند بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار