استاندار خوزستان گفت: قدرت‌های برتر اقتصادی دنیا با توجه جدی به خوشه‌های صنعتی، کشاورزی، آبزیان، منسوجات و صنایع دستی به این جایگاه دست یافته‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 16 March 2023

علی اکبر حسینی محراب عصر چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان (شکوه هجرت) و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان اظهار کرد: امروز مشاغل خانگی و کوچک با کمترین هزینه و بیشترین تلاش، محصولاتی که تولید کرده‌اند به نمایش گذاشته و یک نمایشگاه بین المللی را که همیشه شرکت‌های بزرگ با سرمایه گذاری‌های سنگین آن را پر می‌کردند و محصولاتشان را به نمایش می‌گذاشتند تشکیل داده‌اند که این نشانه اراده قوی آنها در کشور است.

وی افزود: ان‌شاءالله شهروندان ما در استان با استقبال خوب و خریدهایشان به این افراد بابت زحماتی که برای خودکفایی کشیده‌اند، کمک کنند.

استاندار خوزستان گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی و اقتصاد روستایی یعنی حضور مردم و هر جا مردم، جوانان، دختران و پسران ما ورود می‌کنند و با استفاده از ذهنیت فعال خودشان به طراحی می‌پردازند، کنار هم جمع می‌شوند و کاری را شروع می‌کنند؛ نتایج خیلی خوبی حاصل شود.

حسینی محراب با بیان اینکه اساساً صنایع بزرگ از صنایع کوچک نشأت می‌گیرند، تصریح کرد: آنچه در کشورهای رو به رشد و کشورهایی که امروز با برنامه‌های خود توانسته‌اند رتبه‌های اول تا سوم اقتصاد در دنیا را به دست آورند، می‌بینیم نتیجه توجه به خوشه‌های صنعتی، کشاورزی، آبزیان، تولیدات، منسوجات و صنایع دستی بوده است.

وی اضافه کرد: تمام این افراد می‌توانند چرخه اقتصاد را به حرکت در بیاورند و تولیدات خود را با نیاز کارگاه‌های کوچک و متوسط که در استان‌هایشان وجود دارد متناسب کنند و بعد از این، صنایع کوچک در پیوند با صنایع بزرگ می‌توانند حرکت رو به رشد را انجام دهند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هرچه این صنایع کنار هم قرار گیرند و هزینه‌های تولید را پایین‌تر بیاورند قدرت رقابت پیدا می‌کنند از طرفی بسیج سازندگی زحمات بسیار زیادی کشیده تا دست و پای دلالان و واسطه‌ها را قطع کند و بازارچه‌های خانگی را به صورت دائم داشته باشند.

حسینی محراب با بیان اینکه ان‌شاءالله این نمایشگاه‌ها به صورت فصلی برگزار شود، خطاب به فعالان صنایع کوچک اظهار کرد: این سرمایه ملی در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های دیگر شهرستان‌های استان در خدمتتان است و استقبال می‌کنیم که تشریف بیاورید، تولیدات و محصولات خود را به نمایش بگذارید.

وی با اشاره به اینکه به تولید نیاز داریم، بیان کرد: وقتی شما تولید ملی را بالا ببرید یعنی افزایش تولید ملی را هدف قرار داده‌اید و ما به همه خواسته‌هایمان می رسیم؛ پس کاری کنید تولیداتتان گسترش پیدا کند و افراد بیشتری با شما همکاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار